Gänget, idag var dagen som vi alla har väntat på!!! Jag provade den friterade lasangen i skolcafeterian!!!. I sju månader har jag gott och suktat efter att få smaka på denna märkliga skapelse, men aldrig fått tummen ur att göra det. Mitt utlåtande är: Väldigt friterat. Den var god men lite väl saltig och extremt fet. Ganska onödigt helt enkelt. 
 
För att kompensera för den kaloribomben har jag tränat rumpan av mig resten av dagen. Vi gick som vanligt på crossfiten efter skolan. Efteråt såg vi alla ut som vi hade duschat, tvärtom det var svett, myyyys. Som inte detta vore nog var idag också dagen då min framtida Rugby karriär satte igång. Vi hade blivit tillsagda att det var någon slags basic genomgång för tjejer som var rugby intresserade i Levin. Vi åkte dit och blev först vettskrämda av storleken på vissas lår... Det visade sig vara tre välldigt duktiga tjejrugbyspelare (Alla spelade i olika damlag) och en tränare på högnivå. De höll alla i olika stationer och först ut för mig var "tacklingar". Herregud vilken sport hörni. Gräsfläckar och blåmärken överallt (en av damlagsspelarna demonstrerade några tacklingar på mig, aj..). Det var dock superroligt och jag njuter så av att vara i ett lag. Spelar nästan ingen roll vilken sport. Alla var väldigt trevliga och jag skrattade mig igenom nästan hela träningen. I slutet skulle vi spela match och precis innan den satte igång behövde jag bli lite lätt informerad om hur man faktiskt fick poäng (Ja det var pinsamt att faktiskt behöva fråga). Någon skrattade och sa "hon är tydligt ifrån Sverige" eftersom jag slängde iväg bollen när jag blev tacklad... Ja, jag har en del kvar att lära och skor med dobbar att köpa (typ tandskydd också) Har alltså inte en aning om något och det är helt annorlunda men jag är definitivt sugen på att fortsätta. Hur coolt ändå, rugbyspelaren Karin i NZ, det är jag det. 
 
Hade förövrigt en väldigt tung dipp igår av anledningar som känns lite onödigt att ta upp här. Livet är verkligen helt upp och ner som utbytesstudent och det är nästan svårt att hänga med i svängarna själv. I morse fick jag tårar i ögonen av att se en Volvo och ikväll har jag glädjerus efter Rugbyn. Det som verkligen gjorde min dag var dock att jag hade ett stort paket från Sverige väntandes på mig när jag kom hem. Knäckebröd och svenskt godis, som jag har saknat det. Hopp om framtida 4 månader är tillbaka igen. 
 
Historiskt ögonblick
Nya Zeeländskt fashion. Nej inte riktigt så illa men en vanlig syn så smälte in på min prommenix härom kvällen 
Asså det här gör en lycklig. 
 
Gamla ovisade bilder:
Random bilder som inte visats ännu för att påminna om hur bra ett utbytessår kan vara. Kolla bara, här var livet på topp. 1 Cape reinga toppen av NZ   2. Badandes i Whangarei falls 3 Surfing i Raglan.
 
Har tyvärr inga bilder från Rugbyn för jag var upptagen av att lära mig att äns passa bollen. Dock togs det lite bilder som skulle ut på Facebook så kanske kommer i fortsättningen vem vet. 
 
Facts: 
  • Jag och Céline har hittat ett nytt favorit ställe. Mitt emot där vi bor finns en skatepark. På ett ställe i parken finns en perfekt liten urgräpning för två rumpor att ligga i. En kväll tog vi med varsin kudde och kollade på solnedgången. 
  • Blir nästan lite offended när folk här kallar mina knäckeBRÖD för crackers. Nej det är inte kex det är bröd okej? 
  • Jag fick redan på min framtida roll i "Stage challenge" härom dagen. Temat är baserat kring en cirkus och jag ska vara en djurtämjare. Den rollen fick man om man var bra på hiphop haha så det blir spännande. Céline blev en docka. Då är man bättre på "contemporary" typ piruetter och mjukare rörelser eller nått. 

2 kommentarer

Anonym

04 Mar 2015 21:06

Åh vad fint du skriver!! Innehållsmässigt, känslosamt och!!! Nästan helt rätt stavat och språkligt fint! Du är bäst!!

Anonym

04 Mar 2015 21:06

Åh vad fint du skriver!! Innehållsmässigt, känslosamt och!!! Nästan helt rätt stavat och språkligt fint! Du är bäst!!

Kommentera

Publiceras ej