OJ Oj vilken helg och vecka för den delen. Det brukar ju pratas om att andra halvan av utbytessåret ska vara det bästa och gud vad mitt liv här flyter på bra nu. Trivs som fisken i vattnent och resterande 6 veckor kan gärna gå lite långsammare. Anyway i fredags var det dags för konserten med mitt band. Detta kan ha varit den konstigaste konserten i hela mitt liv. Det var vi, en tjej som rappade samt tunga metal band allt under ledning av en liten konferencier som knappt vågade prata. Vårt band spelade bra men tyvärr var ljudet väldigt dåligt tydligen. Har haft väldigt roligt med detta bandet då alla är väldigt musikaliska och vi gick lite crazy och la till både fiol på en låt och oboe på en annan. Efter konserten åkte jag vidare till min svenska kompanjon och några andra kompisar för lite festligheter som innehöll en väldans massa dans.
 
I lördags var vi nerbjudna till en prisutdelningcermoni i Wellington för alla livvakter i vår region. Det är vanligen ett ganska tråkigt event med halvtaskiga snittar och långa tal. MEN om man åker dit med ett galet gäng från Waitarere beach kan de sluta hur som helst. De har som tradition att försöka sno med sig konstiga saker (kartong figurer i människostorlek eller en jättebuddha-staty är några exempel från tidigare..) Detta året försökte vi sno en livvakts flagga med oss hem men vi lyckades tyvärr inte...  hade också photoshoot med det mesta och självklart prövade vi all mat. Efteråt fortsatte partyt i bilarna hem till Suze ( hon har varit ledare för oss newbies under året och är mamma till två av killarna. I övrigt är Suzie typ den coolaste och roligaste människan någonsin och ålder är verkligen bara en siffra. Vilket gäng vi var och gud va kul vi hade. Fler kompisar anslöt och det slutade med att halva partyt sov över på Suze´s soffor. 
 
Söndag har varit en full dag med Stage challenge repetiotioner. Hela showen börjar ta sig nu och på fredag smäller det. Vi klämde även in en två timmars lång rugbyträning innan matchen på tisdag. ÄR SÅ NERVÖS. Har inte riktigt känslan för spelet än och även om det är väldigt roligt är jag lite lätt rädd (väldigt) för alla smällar...MEN det ska nog bli bra. Hoppas ni där hemma njuter av studentvåren puss och kram så hörs vi efter rugby matchen skulle jag tro! 
 
 
Bandet som består av de två duper musikaliska tvillingarna Jarome och Rueben. Rueben till höger är även skolans headstudents och Célines baldejt. Sedan har vi Anna från Schweiz med fläta och Mali från frankrike. Jag sjunger för er som inte vet det... 
 
jag och vapendragaren från Örkelljunga. 
Nathan och Connor (Känd som killen med the Mullet/ hockeyfrillan) 
Här är coolingen i egen hög person: Suze
Ja ni ser ju vilket härligt gäng vi är och hur vi stack ut bland alla gråa och normala tråkiga livvakter...
Bara en bild från resten av kvällen hemma hos Suze. Jag och Connor är en väldigt rolig kombination enligt mig själv... han är störtskön. 
 
Det får bli rugby och stage challenge bilder senare i veckan.. 
 
Facts:
  • Stör mig rejält på kill byxmodet här. De sitter supertight kring vaderna och sedan hänger de runt låren. Lite som Haremsbyxor. Nej säger jag bara... Alla deras byxer har förövrigt resårband där nere också. Är fortfarande inte övertygad om denna stil efter drygt 10 månader, tror det är kört faktiskt. 
  • HELA SKOLAN PLUS EN ANNAN SKOLA KOMMER ATT VARA PUBLIK FÖR MIN RUGBY MATCH... Nämnde jag att jag var nervös eller?
  • Vår surfklubb vann priset för "årets rescue". Detta var en räddning då en man med sitt barn i sina armar föll ihop i ett elleptiskt anfall i vattenbrynet. Min vän Victoria på 15 år bevittnade händelsen räddade barnet, ringde ambulans och lugnade ner den stora folkmassan som fick panik. Så modigt och välförtjänt verkligen!

Kommentera

Publiceras ej