29-23 slutade det i matchen mellan Rugby laget Hurricanes från Wellington och Crusaders från Christchurch (Hurricanes vann) i lördags kväll . Min helg spenderades alltså nere i huvudstaden Wellington och jag kan nu äntligen kryssa av "se en riktig rugby match" på bucketlistan. Planen från början var att se en match med det kända rugbylandslaget "All blacks" men de hade tyvärr inga matcher innan vår hemresa i Juli men en match mellan detta årets serieledare och förra årets serievinnare var inte helt dumt det heller. ( Dessutom är många av spelarna från båda lagen också med i All Blacks så helt klart en hög nivå) 
 
Måste säga att jag haft en förträffligt bra helg även denna vecka då Wellington hade mycket att erbjuda. Har träffat vänner som förra halvåret gick med mig i skolan men som nu har startat det härliga universitets livet. Främst hängde vi med vår käre vän Warwick och hans vänner och förutom den häftiga rugby upplevelsen på stadens stora stadium gick vi på en cool matmarknad med käk från alla världens hörn och atmosfären gjordes av en killes helt fantastiska röst som satt i mitten av matoset och spelade kända covers. Vi mötte även upp min vän JD för en frukost då han kunde berätta allt om sitt 3 månaders långa äventyr runt om i världen men också visa sitt mysiga studentboende. (I början av mitt bloggande var han känd som"min musiksoulmate" ifall ni kommer ihåg.) Vi fick även in ännu mer sport på schemat då vi fick leka största supportrarna för Warwicks härliga fotbollslag. Ett gäng uni studenter som alla tyckte det va kul att lira boll, och var ganska bra på det också, men som kanske inte tog det allt för seriöst... Stämningen var hela tiden komisk och det verkade ha väldigt roligt.
 
Ahh!! känner mig alltid inspirerad när jag får en hint av universitetslivet och känslan av att vara i en stad igen. Har träffat många ny intressanta och sköna människor och har fått en ännu större dos av den Nya Zeeländska kulturen med Rugby och människor. Härligt!! imorgon mina vänner ska jag lira paitball efter skolan, varför inte liksom ? 
 
Westpack arena. Kom mycket fler människor senare dock, detta är under uppvärmningen
yeaah in action. Det där är sååå jag på rugbyträningarna i fortsättningen... Killen med bollen på sista bilden är med i All Blacks. 
Céline , jag, Warwick och min nyblivne Engelska vän David. En riktig sköning. Skönt att ha en Warwick som kunde förklara ett och annat på planen också börjar få grepp om sporten nu och den är faktiskt väldigt underhållande att titta på!
Lite från foodmarketen. Åt indonesiska kycklingnudlar, yuum. Och ja det var ganska kallt för det blåser konstant i Wellington. 
Enda bilden Jd kom med på från frukosten..
Utsikt över Wellington från Jds student boende som var längst upp för en sjukt brant kulle, dog lite på vägen upp.
Goa gubbar!
 
Facts:
  • I fredags råkade jag bli ansvarig för att hela skolan behövde utrymma byggnaden.. Detta eftersom jag höll på att steka en biff i cookingen och min fläkt hade gett upp på livet.. Brandlarmet som högt tjuter och sedan säger "evacuate the building" var alltså min förtjänst... piiin. Biffen blev perfekt rosa för er som var intresserade.
  •  Här kan ni lyssna på den härliga rösten som fyllde matmarknaden: 
 
  • Wellington kallas också för "windy Wellington". Jag ljuger alltså inte när jag nämde att det blåser konstant. Det är förövrigt det enda negativa med staden  

Kommentera

Publiceras ej