Hade en extremt rolig lördag igår som jag alltid har när jag hänger med min Surf life saving familj. Det var nämligen dags för årets "mid winter swim". Detta innebär enligt tradition ett dopp i havet mitt i vintern där våtdräkter är strikt förbjudna och istället bär alla diverse utklädnader. Det var svinkallt men så många skratt och fina outfits höjde temperaturen. 
 
Skratten byttes efter doppet ut mot en klump i halsen då jag och Céline hade fått ner all vår tacksamhet och känslor i ett tal som vi höll för allihopa. Kan inte beskriva hur mycket surf klubben har gjort för mitt utbytesår och hur mycket jag tycker om att att vara med varenda än. De är verkligen som en andra familj och klubbstugan och stranden har blivit vårt andra hem. Vi avslutade talet med att ge dem en stor tavla med ett collage av alla fantastiska bilder vi har från säsongen. Folk skrev sedan superfina saker på våra flaggor och gav oss hårda kramar. Usch vad ont det gör att lämna detta. 
 
Anyway klumpen i halsen blev utbytt mot skratt återigen då vi blev hembjudna på en "familjemiddag a la Dewar"på kvällen. Måste säga att detta var nog en av de bättre kvällarna jag har haft i NZ. Connor Dewar är en av mina absolut bästa vänner här och vi har alltid hur roligt som helst tillsammans. Att få träffa hans lika roliga mamma, tvillingbror och grannar blev en oslagbar kombo. Susie och Nathan från Sls var där också och stämningen var bara så himla skön. Alla pratade högt om roliga historier om dvärgar och fylleminnen. Kärleken och glädjen i rummet var verkligen påtaglig. vilken familj och vilken kväll som sedan gick vidare i dans och allsång samt min klassiker "chipong" (en lek som blivit populär i mina kretsar här nere). kväll blev till natt och allt var underbart.
 
Fylld av glädje men samtidigt finns klumpen i magen där som ständigt påminner om att det bara är två veckor kvar av detta... 
 
Jai jenner (fattar ni Caitlyn jenner...) och Victoria 
salt and pepper, erkänn söta? 
Ninja Nathan och Connor
Trav vann pris för bästa outfit. 
Asså ser ni vilken härlig familj vi är eller? Här är från höger: Marcus, Connor, Trav, Nathan och Isaac. 
 
Bilder från kvällen: 
Jag bär Connors skoluniform från Waiopehu college och Céline bär tvillingbrorsan Liams uniform från Horowhenua college. Vilken gillar ni bäst? 
 
syskonkärlek
De har väldigt många roliga hattar hemma hos sig... Det här är btw en "fjortis" poose i NZ
Bästisen och jag <3
 
Här en kopia av talet vi höll också så kanske ni får en bättre bild av hur mycket de har betytt för oss det här året:
 
 
Facts: 
  • Vi har nu bestämt vilket fordon Jag och Tom kommer att anlända i till balen på Lördag. Vill inte avslöja ännu men det innebär speedos och livvakter...
  • Connor hade en docka som han köpte klänningar till när han var liten. Den hette Lisa. 
  • Okej anledningen till att jag bara har ett byxben på mig på bilderna som sedan går vidare till shorts är för att mina favorit jeans sprack igår. Trendsetter som jag är klippte Céline först av ena benet med en benvärmare som accessoar. Det var inte tillräckligt tyckte resten så senare på kvällen blev det shorts och benvärmare istället.

Kommentera

Publiceras ej