okeeej Sååå i helgen var det äntligen dags för balen som vi alla har pratat om sedan sommarlovet. Dagen startade redan klockan 12.30 då alla fem tjejerna i min familj åkte till min syster Aimees hair dressing college. Hon pluggar nämligen till frisör. Vi lyxade runt helt själva i salongen och Aimees och hennes lärare hjälptes åt med att styla alla våra hårsvall. Jag satt i en annan hörna och gjorde sminkningar och Caryl stod för bubbel.

 Efter final touches hemma och foton med familjen var det dags för nästa steg i våran ganska packade plan för kvällen. Det blev först ett besök hos vår vän Kianas mormor där de hade satt upp proffesionella lampor och Jag, Céline, Kiana, Rebecka och Tyrell hade en egen photoshoot. En väldigt söt mormor bör tilläggas. Därefter åkte vi till nästa hus nämligen min vän Olivias där många av vännerna samlades, tog bilder och småpratade i väntan på dejter och sina fancy bilar. 

Eller bilar och bilar somliga (jag) valde att anlända i en båt istället. Mina fina livvakts vänner hade tagit med sig IRB båten och i sina fina gul röda jackor knuffade de oss fram till röda mattan. "operation smorgasbord is complete and packaged delivered" sades på walkie talkin när jag mötte min date, båten och de fyra andra båt passagerarna (nämligen Connor, Brydon, Katie och Annie som var representanter från deras skola). Lätt coolaste éntren och sedan rockade jag och Thomas röda mattan arm i arm. 

Själva balen var helt okej men med alla förväntningar som vi byggt upp i alla dessa månader var det svårt att leva upp till dem. Pratade runt med de flesta, poosade i fotobåset  och dansade när jag kände igen låtarna. Temat för kvällen var "Candyland" så det var godis, ballonger och färglada saker överallt. Vi hade till och med en sockervaddsmaskin! 

10.30 stängdes portarna och då var det dags för efterfest. Ett snabbt ombyte hos Kiana och sedan fortsatte festen långt in på småtimmarna ute på landet med tända eldar och dunkade musik. Alla var där, även mina vänner inklusive date från den andra skolan. Höjdpunkten var när vi tog över musiken och fick några minuter av hela gänget dansandes till "bag in da box" (för er som missat har den låten alltså blivit en grej på Nya Zeeländska fester... Sweden represent liksom) 

 Mycket att skriva men ännu flera foton att visa soo here we go: 

Temat var som sagt Candyland och här var inbjudningar. 
Här är vi själva och lyxar i salongen 
 Systrarna och en nära vän "Kiana". Hon är en grym dansare, koreograferade hela stage Challenge och har även en väldigt underfundig rolig humor.
 
Här var vår photoshoot hos Kiana. (jag, Céline, Tyrell, Rebecca och finaste vännen Kiana) 
Finaste värdföräldrarna och bästa systern.
Hela gänget i min familj som gick till balen: Céline, Systern Aimee och i bakgrunden hennes pojkvän Cameron, Brodern Andrew och hans flickvän Tahlia,  brorsan Brendon som gick med Camerons kusin Grace och jag. Vi bor alltså 8 (just nu 9 stycken då Brendon är här några veckor) i mitt hus...
min area rep och calculus lärare Debbie kom och tog bilder.
Hemma hos Olivia samlades många kompisar. På denna bild har ni: Melina i rosa, Olivia i rött, Saira i vitt, Mali i svart och sedan Céline och jag.
Bilder från förfesten hos Olivia. Melina, Ashley jag o Mali
Coolaste Entren alltså...
Röda mattan
Bästisen
Connor hittade min andra mullet (hockeyfrilla) kompis Cody och de klickade direkt. Tror de är bröder eller något
Dessa tre underbaringar hänger jag ganska mycket med i skolan. (Brooke, Hanni och Shavaughn) 
De tre blondinerna
Min fina date Thomas och jag. Killen har humor
Min favvo bild med hela gänget från Waipehu college. (Connor min bästis går där och lyckades bli en av de som fick representera deras skola på våran bal. Thomas min date går också där) 
Tog en bild med min Calculus klass. Hur cool är inte indiska Janki då? 
Systrarna med våra dejter. Céline går med en av de musikaliska tvillingarna som jag har pratat om och han är även headstudent på vår skola.
Standard med surf life saving poosen
En fin Legrand som vann "ballking"
Hade fake guldtattueringar så att jag fick lite bling.
Alla utbytisar (Vicky-Österrike, Hanni-skåne, Saara-Finland, Emma-Danmark, Anna-Schweiz, jag, Tomaso-Italien, Céline-Schweiz, Melina-Tyskland, Mali eller "Marie-Liesse" - Frankrike) 
Alla dessa bilder var tagna inne på balen 
Här är vi redo för efterfesten 
 
Facts: 
  • förutom att jag anlände i en båt så var det någon som kom på en ponny och en annan på en motorcykel. Och Sedan en massa schyssta bilar. Såg dock ingens entre eftersom jag redan var inne vilket var lite synd.  Confident att vi var coolast ändå dock.
  • I stället för att bara säga  en kvart eller om 15 min säger de ” quarter of an hour”. Så onödigt haha. Långt och förvirrande. 
  • Chokladernas choklad (iaf i NZ) har kommit u med ytterligare en ny smak. Dena gången ”jelly tip”. Detta är från början en glass som är standard och ganska populär. Vaniljglass med jelly på toppen och sedan doppad i choklad. Chokladen har mjölkchoklad botten och ett lock av vitchoklad som sedan är fylld med jelly. Väldigt god tycker jag allt.

Kommentera

Publiceras ej