Värt att nämna sedan sist är att jag hunnit med ett besök till Wellington i lördags för ett firande av min kära vän Amanda som fyllde 18 år. Blev shopping och kalasande och också ett kärt återseende av min gode vän Warwick och hans uni kompisar som jag träffade senast jag var där. Fick också med mig min skånska kompanjon ner och vi är ju som sagt en bra partyduo och det brukar sluta i mycket dans. Skåningen och Mali sov över hos oss i fredags natt i Shannon också så en helt klart lyckad helg.
 
Annars så hade jag en väldigt bra tisdag igår. Efter skolan hade vi gått med på att hänga med till gymmet i Levin där typ alla våra killkompisar hänger... Som tur var va inte alla där utan Jag, Céline Trav och Isaac hade i princip gymmet för oss själva. Vi testade allt möjligt samtidigt som vi hade kontroll över högtalarna. Jag slog Trav i plankan, rätt nöjd... De brända kalorierna blev sedan ersatta med ett mål på KFC. Väl där anslöt våra vänner Suzie och Nathan och vi satt längeee och pratade och skrattade som jag alltid gör med dessa människorna. De är nämligen tradition för Trav, Isaac och Nathan att ha just en gym och KFC date night varje tisdag. Att vi tjejer blev inbjudna var väldigt speciellt och vi kände oss hedrade. Eftersom KFC tydligen är mittpunkten i Levin råkade min baldejt och en vän också komma in och gänget blev större. Kvällen avslutades sedan med världens överraskning. Trav och Isaac hade köpt presenter till mig och Céline som vi med gråt i halsen tog emot.
 
Usch det börjar bli verkigt nu, klumpen i magen växer. 3 veckor och 5 dagar kvar i detta fantastiska land med dessa helt underbara människor. Vi har köpt flaggor som alla ska få skriva på och planerar tal och presenter usch usch. MEN det är inte över än och vi har mycket kvar att hinna med. Måste till exempel hinna med att kolla på alla mina vänners snapchats från deras troligen helt underbara studentdag idag. Gör också ont men på ett annat sätt jag har i alla fall min dag kvar. 
 
Asså om ni kommer till NZ, snälla ät på burgerfuel och beställ "the Bastard". Ost, Bacon, Mango och Guacamole är en match made in heaven och jag dog och uppstod på samma gång typ. (var väldigt hungrig och hde gott väldigt långt också...) Detta var iaf middagen för Hanni, Warwick och mig i Wellington. 
Sedan blev det fest och här är svenskarna och Amanda födelsedagsbarnet till vänster. 
 Så mycket selfies...Ursäktar... Men här är svenskarna och en vän till födelsedagsbarnet. 
 
*Hoppar till tisdag*
 
  Gänget innan resten poppade förbi. Det här var förövrigt tyyp den första gången jag åt riktig KFC. Så fett. 
 En Trav.
 En Isaac
 Här ser ni oss nygymmade i våra preenter. En "sarong" och en varsin ukulele fick vi. Det är tradition att ge presenter så här där Trav kommer ifrån (en av öarna). Célines sarong är dessutom från hans hemort. Så fina, skär i hjärtat vem hade väntat sig det en tisdag liksom? 
 Lägger till en random bild på mig och värdpappsen. Han har sjukaste humorn men skulle antagligen göra vad som helst för oss. Snäll rakt igenom. Hans största önskan är att jag skulle ge honom mitt hår när jag åker hem. <33
 
Facts: 
  • På KFC kunde man beställa en burgare som bestod av; istället för två bröd var det två hardcore friterade kycklingfileer. Mellan dessa var det plats för bacon, ost och sås. Om du ville kunde du ha en annanasring eller en tjock skinkskiva. Mmm är fortfarande inte förvånad över att NZ är ett land som har stooora problem med fetma.
  • Lärde mig ett nytt ord utav min engelskalärare idag. "Extemporaneous" hur fancy låter inte det? Det betyder iaf att man kan prata om något spontant och improviserat eftersom du har kunskap om ämnet. Exempelvis i en redovisning och du kan prata fritt utan att bara läsa från manus. 
  • Mina super svensson glasögon (guldiga pilot rayban fast inte solglasögon) tycker alla är väldigt spännande här. Olika åsikter om jag är konstig eller cool som bär dem , men helt klart snnorlunda iaf.

2 kommentarer

Johanna

10 Jun 2015 12:03

Vad härliga bilder och vad kul allt låter! :D

Linnea

10 Jun 2015 12:16

Åh, man blir ju helt avundsjuk! :D

Kommentera

Publiceras ej