Jag har spelat min livs första RUGBY match och jag lever!! De närmsta tre dagarna på min skola har vi besök av  en skola från ungefär 4 timmar norrut. Varje år sker ett utbyte mellan skolorna där vi möts i alla sporter. I år är det vi som är värdar och det är dessutom extra speciellt eftersom det är 50 års jubileum. Efter endast fyra träningar i en sport som jag inte visste et jota om innan jag började skulle jag på skakande ben ut på plan och spela. Rugby, som ni kanske vet, är väldigt fysiskt eftersom man attackerar spelarna istället för bollen. Tacklingar är en stor bas i spelet och de får gå till nästan hur som helst. Du kan komma bakifrån, framifrån eller från sidan och med allt vad du har försöka brotta ner dem till marken. JAG VAR SVINNERVÖS kan jag lugnt säga när jag vaknade imorse. Innan jag kunde vara nervös för rugbyn behövde jag istället vara lite nervös för att jag skulle sjunga framför hela skolan. Representerade Sverige med en Mando Diao låt och det gick väldigt bra. 
 
För att välkomna den andra skolan hade vi en tradiotionell powhiri cermoni. Detta är en Maorisk tradition och den innehåller sånger, tal och framförallt the Haka. Detta görs när nya människor välkomnas in i en främmande Marae ( Skolan räknas som vår Marae och med detta menas liksom vårt teratorium eller vårt hem). Och sedan var det dags....
 
Inför stor publik gick vi ut på plan i killarnas rugby outfits och våra tandskydd. Var lite rädd att folk skulle skratta men istället var alla väldigt peppande. De skrek, hejade och sa hur coola vi var som skulle spela. Matchen startades och halva tiden var jag väldigt förvirrad men andra halvan spelade jag faktiskt ganska bra. Det var inte så läskigt som jag trodde utan jävlaranamat tog in och vi slet allihopa. Borde kanske inte prata om poängen för vi blev ganska rejält krossade MEN är ändå väldigt stolt över oss alla. Roligast av allt var Céline som scored a goal eftersom hon är ute på kanten, och när hon får bollen är det bara att löpa så fort som möjligt vilket hon är mycket bra på. Jag var nära några gånger men blev nerbrottad. Imorgon är det volleyboll för min del om min kropp klarar det. Sträckte min lårmuskel rejält och kan inte gå at the moment. Skadad men ändå såå stolt med dagens bravader. 
 
The team förutom Tyla som behövde springa iväg och spela Basket.
Lol vad snygg man är med tandskydd. Ser ganska hårda ut iaf...
Hahahaha jag in action. Schysst face.
 
FACTS:
  • Folk lyssnar på Basshunter här. Eller det är inte poppis just nu sååå men hade ingen aning om att han hade slagit här också liksom?? Jätteskumt när jag två gånger bara denna veckan har hört olika vänner sätta på "Boten Anna" (på svenska dessutom) 
  • Cameron (min systers pojkvän) har flyttat tillbaka in hos oss efter att ha jobbat som kock i några månader uppe i norr. Nu är vi 8 personer, 5 hundar, 13 fåglar, 6 kycklingar och en sköldpadda. De ni!
  • Det är svinkallt nu. Eller utomhus inte sååå farligt men saken är att husen inte är varma. Sov i mjukisbyxor och hoddie samt 4 halvdana täcken...Frös fortfarande. Snö på bergen och frost på morgonen.

Kommentera

Publiceras ej