Ytterligare en vecka har passerat och saker har hänt i den svenske utbytesstudentens liv.. (mitt liv alltså). Trivs fortfarande inte super i min skola. Ambitionen, nivån och stämmningen där är inte hundra helt enkelt. Dock finns det många höjdpunker så som Volleybollen som börjar bli riktigt rolig. Våran Stage Challenge (Vi håller på att sätta ihop en dansuppsättning som man sedan tävlar mot andra skolor med i slutet av Maj)  börjar ta fart och vi lär oss schyssta moves. I musiken har vi bildat ett band med de sjukt musikaliska tvillingarna och repar inför en konsert framöver. Efter skolan har det varit crossfit, volley och i fredags fick vi med oss vår syster Aimee till poolen.
 
Helgen har varit väldigt händelserik och fylld med festligheter, människor och även en Nya zeeländsk "högtid". ANZAC-day är en dag då Nz och Aussie hedrarf alla de som stred i Anzac  (Australian and New Zealand Army Corps), och alla de som tjänade sitt land. Utöver att det är långhelg var det parader i soluppgången med kors och tal det som gällde. I lördags var vi bjudna på en 18års fest av en av Aimees kompisar. Inte den roligaste jag har varit på men vi hade väldigt kul innan då vi letade fram singstar och skrek med till Abba låtar. 
 
Söndag mina vänner, visade det sig att de äntligen har hittat en tränare till skolans tjejrugbylag. Därför hade jag alltså min första rugby träning. Är lagom nervös för att jag kommer bryta halva kroppen i matcher mot vissa rugbybrudar alltså.. men hur coolt? jag är med i ett rugbylag liksom wooo. På kvällen var det dags för ytteligare ett födelsedgs firande då de musikaliska tvillingarna fyllde år i veckan. Blev en väldigt lyckad kväll med de flesta av vännerna från skolan. 
 
Har tyvärr bara lite selfies att erbjuda denna gång: 
 
Svar ja, jag kommer sakna att ha systrar när jag kommer hem..
Vi följde även med Robert Söndag morgon då hans hobby är att bygga och flyga modellflygplan. 
En av de 5 hundarna jag bor med just nu.. säg hej till: Missy. Liten och gosig och vet aldrig var de stora hundarna skäller åt men vill inte sticka ut utan joinar i skällandet ändå.
fest nummer 2. 
 
Facts:
  • På engelskan lottar min lärare ut en choklad kaka till en i klassen några gånger i veckan.
  •  Våra hundar fiser fruktansvärt illa. Sjukt man måste typ evakuera rummet. Speciellt valpen.. 
  • Det kommer ut en ny choklad sort snart som ska vara fylld med Vegemite (ni vet det svarta smörgåsgojset jag pratat om innan som är en jästextrakt. Smakar salt och konstigt och verkar väldigt skumt i choklad men samtidigt så kiwi) 

Kommentera

Publiceras ej