Fredag den 19 juni betyder på hemmaplan att det är dags för midsommar. I NZ betydde det istället dags för skridskor i ösregn, restaurang besök och basket med ett gäng utlänningar. Skolan och de två internationella kaptenerna hade nämligen ordnat en helkväll för alla utbytesstudenter. Gillade tanken av att kunna säga att jag åkte skridskor på midsommar så jag var självklart på. 
 
Skridskorna och isen var faktiskt extremt kassa båda två men det innebar inte att vi kunde ha svinroligt ändå. Alla blev dyngsura eftersom det verkligen har ösregnat i flera dagar här nu men ett mysigt restaurangbesök värmde upp oss. Sedan kollade vi som sagt på en basket match men bästa delen enligt mig var i halvlek när 3 tjejer kom in och körde ett ABBA-medley så jag och Hanni kunde rocka loss. 
 
Hoppas ni där hemma firade min absolut bästa svenskahögtid ordentligt åt mig. Här kommer en liten hälsning från NZ: 
 
Emma (Danmark), jag aka isprinsessan och Saara (Finland) 
Céline (Schweiz)  och Mali (Frankrike) 
Emma (Danmark) och Vicky ( Österrike) 
Jag och Princess TyTy aka Tyla som är en av de två international captains.
 
Selfies på Basketmatchen
 
 Facts: 
  • Mina Svenska vänner som är utbytesstudenter i Aussie hade ett riktigt midsommarfirande i svenska kyrkan i Melbourne. Midsommarstång och allt men det bästa var all svensk mat som de skickade bilder på... Däribland julmust drööööööm
  • Det har som sagt verkligen öst ner konstant i drygt två dagar nu och NZ är i kaos. Det är översvämminigar överallt och folk kan inte ta sig fram för att väldigt många vägar är avstängda. Rugbyplanen utanför vårt hus är numera en sjö. Hade även vänner som tog ut kanoten på gatan igår för en liten tur. 
  • På crossfiten i veckan hyllade vi rugby spelaren Jerry Collins som för drygt två veckor sedan gick bort i en bilkrasch i Paris. Det har varit väldigt uppmärksammat här såklart eftersom han var en Allblack (Spelare i det Nya Zeeländska rugbylandslaget). I Crossfit är det en tradition att göra hedringar åt bortgångna människor där man sliter rumpan av sig i deras ära. Känns bra efteråt.

Kommentera

Publiceras ej