Påsklovet har fortsatt i ett lugnt tempo ( Det är NZ trots allt. Dvs det är alltid ett ganska lugnt tempo) Men vi har ändå hittat på lite kuligheter. Hängt med kompisar och shoppat balklänningar. Ja mina vänner jag har äntligen hittat min klänning wooop! Vintern har förresten anlänt från ingenstans. Från bikini varje dag på våran resa till nästan vinterjacka här hemma (okej jag har inte jacka på mig på bilderna nedan men jag sa nästan) . Antar att det är dags nu, har trots allt haft sommar i cirkus 6 månader... Tänkte inte skriva så mycket mer utan låta bilderna tala för sig själva så varsågoda, här ett smakprov från de senaste dagarna:
Hängde med vår härliga vän Connor en dag. Fråga inte varför vi kom på idén att klättra i träd, but why not liksom.
Här demonstrerar Connor också en av de tidigare populära fjortispooserna. Tänka sig även fjortispooserna är annorlunda på andra sidan jorden.... Den andra varianten håller du din hand under hakan med knogarna uppåt och lutar huvudet... Äsch får demonstrera senare. Just det Connor är en av de vännerna jag har här nere som stolt kämpar med sin hockeyfrilla även kallad "the mullet"
Han bor ute i Waitarere vilket är där vi brukar vakta stranden. 
En annan dag hängde vi med den här godingen: Miriam. 
Vi pratade mest och tog sedan en tur in i Levins "stora" centrum. (Ni vet där jag bodde innan jag bytte familj ganska mycket större än Shannon där jag bor nu) 
 
För såhär ser det ut runt omkring där jag bor tog nämligen med mig kameran ut på en av mina promenixer.
Tänkte klippa ihop en liten film så ni får en känsla av där jag bor så småningom om det kan intressera.
 
Facts:
  • Har börjat freaka ur lite över att bara ha 3 månader kvar i detta landet. 79 dagar och sedan är hela äventyret över... Livet man har jobbat för att bygga upp här med vänner, intressen och allt där till kommer bara att ta slut liksom. Läskigt!
  • Vet inte om jag har nämnt det här med maori tatueringar. De är coola möster som folk har lite överallt även ganska ofta i ansiktet faktiskt.. Här ser ni några exempel: 
Bilder från google....
  • En annan svensk utbytesstudent här i NZ (Hastings. hennes blogg -> http://kkajsalundin.blogg.se/ ) Är i Palmy idag för att spela.. wait for it.... En handbollsturnering!! I landet där de knappt har hört talas om sporten har hon lyckas hitta en turnering Himla kul verkligen! Önskar jag kunde spela också men upptäckte det försent.

Kommentera

Publiceras ej