Hello everybody!!! can I get a "heey hooo" (svara hey ho när ni läser) Nivån på denna veckan har varit lite bättre än den inledningen... En bra vecka faktiskt som innehållit det mesta och den startades i måndags med att ett gäng utlänningar, inklusive mig själv, kände för att leka i krig i skogen, vi spelade nämligen paintball med utbytesstudentgänget på skolan... Måste erkänna att jag var fruktansvärt dålig men hade hur som helst väldans roligt. Dag två åkte vi till palmy för att hämta upp min marinblåa balklänning, trodde vi.. Det slutade upp med att vi kom hem med en grön istället.. Tror det blir bra även om vi alla vet att blondiner passar i blått.. ja, ja vad är väl en bal på slottet. 
 
Dag tre åkte jag och syrran min på en shoppingrunda. Jag lyckades som vanligt bra med att spendera pengar i min favvo surfaraffär "Amazon". I princip bara där jag har handlat kläder detta året. Det Nya Zeeländska modet faller mig inte riktigt i smaken annars.. MEN det är kul med något annorlunda. I Torsdags var volleyboll och Stage challenge höjdpunkterna. Lunchrasterna på torsdagar består av en intensiv match mellan mitt volleylag mot lärarna. 
 
Sedan kommer vi till allas favvodag; fredag! Det var dags för "cross country" i skolan vilket innebar att alla på skolan behövde ge sig ut på en drygt 3 km lång springrunda. Från att vara typ sist i min fitspo* innebandy klass hemma i Sverige blir man rätt nöjd av att skutta, hand i hand med Céline, in på en 5:e plats av alla seniorgirlsen här. (Min skola här är inte lika fitspo om ni inte förstod det). Efter skolan simmade vi längder i Levins pool för att sedan möta upp med Waitereres roligaste livvakt. Vi åt kebab, pratade men framförallt testade vi "frozen fanta" på Maccas (Mc donalds). Vi har väldigt olika sorters vänner här och vi uppskattar varenda vän. Helgen ut att bli väldigt rolig denna veckan också me mer om det nästa gång vi hörs!
 
 
Urban dictionary förklarar nedan för mammsen och pappsen...
*fitspo -  short for "fitsporation" Images of active, strong, and fit women that promote proper exercise and diet. May also include images healthy foods. Jag använder det dock ironiskt.. Hajar ni? Egentligen menar jag bara vältränade typ.
Paintball! Stackars Hannis värdbrorsa som blev enda killen. Detta är alltså alla exchangies på vår skola förutom Saara och Thomaso som inte kunde komma. Länder från vänster är: Österrike, Frankrike, Tyskland, Sweden x2, Danmark och Schweich x2.
Sköningen Brooke från mitt häng i skolan went blonde häromdagen... (ber om ursäkt för kvaliten min framkamera var trasig ett tag men back to normal nu) 
Before Cross country
En glad skit
Kebabs efter simningen och en snygg Isaac
mm tyckre de charmiga systrarna...
Nästan två meter långa Isaac behövde förståligt mer mat och det blev därför ett besök på donken. En annan utbytesstudent här i NZ skriver ofta om hur god frozen fanta ska vara. Självklart kan vi inte vara här i ett år utan att testa och ikväll hände det. Smak av lime och konsistens av skum, mycket spännande. Denna smakupplevelse för endast 1 dollar (6 kr) 
 
Facts:
  • Whakapapa är ett namn på en stad här....När ni läser det kan ni komma ihåg att "wh" uttalas "f" på maori. Hajar ni?? 
  • JAG VANN chokladen på engelskan i veckan wohooo. Det var även min favvo nzchoklad: Vitchoklad med smak av L&P vilket är läsken som dricks som vatten i detta land i princip (smak av citron, liknar sprite men ändå inte) . Chokladen poppar/fräter även i munnen. 
  • Tydligen äter många människor socker på sina popcorn?? Whaaat gör vi det i Sverige? Flera av utbytesstudenterna och Nya zeeländarna gör det och jag är i chock. Gott dock...

Kommentera

Publiceras ej