Dagarna flyger fram och resten av veckan var det skola, crossfit men även en till stage challenge föreställning hela torsdags kvällen för alla föräldrar. Borde väl även nämna att mitt band är skolan ska ut på turné och första konserten hölls inför stor publik i fredags. Med andra ord kan detta också betyda att vi ska ut och spela för några av primary (vad blir det lågstadiet typ?) skolorna runt omkring. Kul kul alla var väldigt söta och jag kände mig superlång.
 
Nu till helgen som ännu en gång har varit superb. I lördags var det nämligen dags för partyfixarna a la Céline och Karin att vara värdar för ett kalas i vårt garage här i Shannon. Bjöd in ett urval av vänner som vi lärt känna från olika håll och bara hade trevligt tillsammans. Gargaget fick en rejäl makeover och vi tog dit massa kuddar och ljusslingan från våra rum. Spelalistan var helt amazing om ni frågar mig. Våra Nya Zeeländska flaggor blev signerade med massa fint och vi hade öven en piltavla som blev mycket populär. I helhet väldigt lyckat och kul kombination av människor även om det var svårt för vissa att hitta skjuts ut till metropolen Shannon. Är så glad över alla vänner jag har här alla är väldigt olika och unika men helt underbara. Träffa nya människor och lära känna varandra och skapa minnen tillsammans måste vara en av meningarna med livet, njuter verkligen!
 
 
Men först var det som vanligt IRB (Inflatable rescue boat) training med Surf life savingen. Dock var havet så stormigt så vi kom inte ut med båtarna denna gång. Istället meckade vi med motorerna och kände mig väldigt cool när jag lyckades plocka i sär och ihop hela propeller delen...wooo hoppas ni blev impade nu..
 
Syns inte hur stormigt att vågigt havet faktiskt var. 
Céline tycker jag behöver vara mer på bloggen så det blev lite a en photoshoot.
svåra grejer...
 
Sedan till kvällen: 
Fick ingen bra bild på hela garaget men här ser ni lite hur vi fixade till myskänslan. 
Bara några av alla fina vänner <3
 
Facts:
  • Milo är som våran oboy ungefär och den finns i alla hem här skulle jag vilja påstå. I veckan har det varit hysteri eftersom de har ändrat receptet på produkten som går tillbaka långt långt i tiden och tydligen är det en ganska tydlig skillnad i smaken...
  • Att det skulle komma en choklad med smak av vegemite som jag pratade om var tydligen ett 1:a aprilskämt.. Förstpd inte det förräns nu..
  • Inte för att skryta meeeeen jag fick excellence (högsta betyg) på min engelska uppsats i veckan. Bara runt omkring 7 procent av alla elever i hela NZ får excellence (enligt min engelska lärare iaf) och att jag som är utbytesstudent lyckades få det i engelska känns ganska coolt ändå. 

Kommentera

Publiceras ej