Hej på er vänner nu har jag massor att skriva och visa er för jisses vilken vecka jag har haft. Måste börja med att nämna dramat i tisdags kväll som startades runt elva tiden av att en sten plötsligt blev inkastad genom mitt sovrumsfönster. De tre killarna i min familj ( Värdpappa, bror och min systers pojkvän) sprang ut i riktningen som en tant pekade att de två stenkastarna hade sprungit. Killarna i min familj trodde de hade lyckats omringa de två stenkastarna i en buske och min värdpappa gick för att ringa polisen och hämta vanen. Under denna tiden hade stenkastarna i busken ringt kompisar och plötsligt anslöt sig tre nya killar, varav en hade en kniv i handen. Stenkastarna pucklade på killarna i min familj. Min pappa fick en rejäl blåtira och min bror blev liggandes på marken ett tag innan alla tre kunde fly iväg hem i vanen. Polisen kom och min bror åkte till sjukhus. Som tur var kände min bror igen killarna och polisen kunde fånga allihop som nu ska till domstol på onsdag. Min bror kom hem från sjukhus utan några farliga skador så allting slutade bra men herregud vilket drama... Nu vet ni och vi har tyvärr fått se den mörka sidan av NZ också.
 
Som resultat av detta tyckte skolan att vi kunde ta ledigt i två dagar för att ha familjetid vilket vi utnyttjade till fullo. Vi har nämligen haft "mjölka kossor" kvar på bucketlistan och vi kände att det nu var dags att bocka av den också. Sagt och gjort åkte vi till en familjeväns farm och det slutade med att jag och systrarna mjölkade alla 200 kossor. Skitroligt att sätta de sugande propparna på kossorna även om det var mindre kul när de sket över hela mig. 
 
På kvällen duschade vi av koskiten för att byta ut det mot våra högklackade skor och klänningar. Det var nämligen dags för "Awards night" med stage challenge. En slags fake oscarsgala där alla som deltagit i Stage challenge fick priser av olika slag, gick röda mattan, åt pizza och dansade. Kul kväll och jag vann pris för bästa dansare av the tamers (djurtämjarna). 
 
 
Några söta kalvar också. 
Ni ser det bruna? ja det är bajs mina vänner.....
 
Men en dusch och lite piff och vi var redo igen. Här är jag, Céline, Amanda och Tyska Melina. 
Jag och Tyla
Dans woop wopp (det var väldigt många fler där men tog inte så många bilder..)
 
Avslutar med bilderna från dramat: 
 
Facts: 
  • Har ätit sjukliga mängder av ärtor och morötter i helhet detta året. 
  • Drack en läsk med smak av Feijoa och mandarin igår. (Feijoa var den frukten jag nämde för ett bra tag sedan som i princip bara är populär här på NZ, väldigt speciell men god smak) Den var god
  • Céline har en vän som har skickat brev till henne varenda söndag sedan vi kom hit. Respekt mannen. 

Kommentera

Publiceras ej