Kommer ni ihåg att jag förra veckan tävlade i lite simmning i skolan? Kanske inte men idag har i alla fall varit " the real deal" så att säga. Jag gick vidare till final i de båda heat jag simmade i sist, och idag skulle det simmas som sjutton hela dagen. Fram till lunch hölls alla finaler i alla olika simstillar och olika åldersgrupper. Efter lunch började dock det roliga då hela skolan joinade och var återigen utklädda i hus färgerna.Nu gällde det inte längre att simma fortast och seriösast utan tvärtom att bara ha kul. Däremot har alla verkligen sitt hjärta i det hus de tillhör i och alla verkligen kämpar, hejar och deltar. Vi körde grenar som hundsim, springa med en annan på ryggen, simma under vatten längst och sist men definitivt inte minst staffett.
 
Mitt hus är grymt och våra simmare vann det mesta kändes det som. Själv bidrog jag med en tredjeplats i 50 meter bröstsim och en andra plats i 50 meter freestyle (de två grenarna jag deltog i) och jag samt tre andra tjejer utklassade alla andra lag i båda staffetterna (Woho go Robertson!!) . Simkunskaperna varierade verkligen mellan deltagarna då vissa var super proffsiga med badmössor och andra som knappt kunde ta sig framåt. Det fanns också en del andra lifeguards såklart. Efter all denna simmningen gick vi på crossfiten efter skolan också och nu har jag ingen energi kvar över huvudtaget, tänkte dö lite smått bland alla mina fluffiga kuddar. 
 
Här är skolpoolen på morgonen. Vi finalister behövde komma extra tidigt till och med innan bussen.. (Min skola är inte så fancy, motsatsen faktiskt men hur najs med en skolpool?)
Min vackra syster som simmade 50 meter freestyle (kom 3:a) och var med i vårt grymma stafett-lag. 
här är stafetten igång
En Karin in action i stafetten. 
Alla stog och hejade och skrek helhjärtat på alla som deltog för sina hus. Okej Céline ser inte jätteentusiastisk ut.. men alla andra!
 
Facts:
  • Rugbyshorts är något som, ganska självklart, är mode här. Både killar och tjejer bär dem. För ett svenskt öga känns de ganska korta speciellt på killarnas muskliga lår liksom. Men jag är okej med det så accepterar denna trenden. 
  • Har till min glädje fått flera kommentarer på senaste att min dialekt börjar låta riktigt Nya zeeländsk. Och detta säger kiwisarna själva liksom, känns ballt mohaha.
  • "Yeah nah" är ett typiskt kiwi uttryck som de nästan driver med sig själva att de säger. Svårt att förklara men det används om någon säger något som du håller med om eller accepterar men sedan har något annat att säga om det. Till exempel: Did you have a good day today? Yeah, nah it was alright. Dagen var alltså okej. Ett väldigt flummigt uttryck som används hela tiden i alla fall.
 

2 kommentarer

Anonym

26 Feb 2015 22:23

Så roligt att se bilder från tävlingarna! Jag undrar hur många som deltog? Du var ju kanonbra ! Fast det visste vi <3

Anonym

26 Feb 2015 22:23

Så roligt att se bilder från tävlingarna! Jag undrar hur många som deltog? Du var ju kanonbra ! Fast det visste vi <3

Kommentera

Publiceras ej