I söndags var det min värdbror Brendons 19årsdag. (Har levt i en lögn att han varit typ två år äldre än mig hela tiden men tydligen inte..)  Det firade vi med ett restaurangbesök med hela familjen närvarande (mina två bröder bor ej hemma). Vi åt på familjerestaurangen Cobb & co i Levin och jag avnjöt en överraskande god "Coconut chicken".

I dag är det måndag och vi är lediga från skolan (Teachers only day). Eftersom det är fettisdagen imorgon spenderade vi dagen med Hanni genom att baka Semlor. Efter vårt förra misslyckade försök med Lussebullarna måste jag säga att vi gjorde en extremt stark comeback. Semlorna smakar ljuligt och vi gjorde till och med vår egen mandelmassa. Ni kan pusta ut vi representerar Sverige ganska bra ändå...

 På restaurangen. Tahlia sitter till vänster om mig. Hon är Andrews (Min värdbror), som sitter till vänster om henne, flickvän. Efter Andrew sitter födelsedagsbarnet Brendon. Följt av mina värdföräldrar och värdsyter. Sedan kommer barnens pappa och hans respektive. Och sist men inte minst Céline och jag.
En kvälls prommenad med vovvarna. Väldigt stor skillnad jämfört med den lilla lurviga Pippin som vi gick med innan. Dessa är nästan ett träningspass.
The Swedish "Semla". Utsökta.
Semlan förtjänade en egen photoshoot tyckte vi. 
 
Facts:
  • I supermarketen packar man inte sina egna varor. Det gör istället personen bakom kassan. Detta resulterar också i vääääldigt många halvfulla kassar istället för typ en rejält packad påse. Miljöförstöring.
  • Minns ni att jag sa att jag hade sår över hela låren och knäna efter surflägret? Nu har jag istället vita ärr över hela benen. Men som man säger: Ett ärr är som en tatuering fast med en bättre historia. (Vem säger det äns? försöker bara vara positiv) 
  • Ett ord som sägs ofta här bland ungdomarna är "Ratchet". Det används för att säga att nått är dåligt alternativt som really? Svårt att förklara men kan också utbytas mot mean. "That´s Ratchet bro" kan en cool ungdom säga om deras polare har fått utegångsförbud. Haha mina exempel alltså... men hoppas ni förstår. 

Kommentera

Publiceras ej