kände mig inspererad när jag skrev dagens rubrik har nämligen haft en himla livad helg (ja, jag har googlat upp synonymer på ordet kul) I fredags shoppade jag och Céline i Wellington hela dagen. Köpte mest julklappar men också ett par fancy vans. I lördags var det dags för första patrullen på stranden med surf life savingen. Det var dock total storm och inte en ända simmare. Istället gömde sig alldeles för många livakter inne i husvagnen som vi körs ner på stranden varje patrull. Efter jobbig simmtur i det stormiga havet som övning inför mitt livvakts prov om två veckor  (tur att jag är omringad av livakter hade kunnat drunkna typ ) så var det bbq med hela goa gänget. Mår himla bra bland dessa människor och på stranden. Surf life savingen är absolut det bästa hittils med mitt utbytessår. 
 
Idag söndag åkte jag, Céline och våra andra två favoriter Hanni och Paolo ner till Wellington för att besöka ett ställe där de tillverkar rekvisita och grejer för massa kända filmer. Största är ju såklart sagan om ringen men också Avatar, King Kong, Narnia och andra stora filmer. Min första sagan om ringen aktivitet här nere än så länge och det var väldigt coolt. Ikväll sover skåningen över ( Hanni) och vi har hittat typ världens roligaste youtube klipp. Vi har tittat på det minst 10 ggr och håller fortfarande på att kissa på oss varje gång. Lite grovt språk men länkar det nedan om ni behöver skratta lite. 
 
 
Fotoshoot från Weta workshops idag (man fick inte ta bilder inne) 
älskar smeagols reaktion. 
 
Fun facts: 
  • Det blåser sjukt mycket här nere. Konstant storm vilket gör det väldigt jobbigt att bära klänning..
  • Hanni är ledsen för att man inte kn köpa mctoast som frukost på donken tydligen. 
  • KVARG ÄR SVÅRT ATT FÅ TAG I. Vi ska baka lussebullar imorn och oj vilken spännande shoppingtur det var när jag och skåningen letade efter quark. 
 

1 kommentarer

Hanniball

01 Dec 2014 08:20

Hahaha ja jag måste erkänna att leta efter "Quack" var ett äventyr. Haha

Svar: hahah resultatet blev ju ändå bra haha
Karin

Kommentera

Publiceras ej