Hej hej hemskt mycket hej på er fina läsare! Kände att förra inlägget blev lite väl deppigt kanske och kompenserar därför upp med en liten update om en härlig fredag. Vi bestämde oss för att höra av oss till vår käre vän Hamish (ni vet han som introducerade mig till SLS) för att se vad han hade för sig. Det resulterade i ett fredagskvälls häng med honom och hans lika sköna bror Jai. 
 
Vi åt goda Hamburgare på puben vid stranden. Senare gick vi ner mot vattnet och njöt av både solnedgång och lite senare en totalt upplyst stjärnhimmel (Jag såg ett stjärnfall!). Jag hade velat bada i den stjärnklara natten men fick inte med mig någon trots att jag citerade min kloka mormor med "man ångrar aldrig ett bad". Vi avrundade kvällen med att gå hem till deras mysiga och väldigt strandiga hus, för en omgång av spelet "Cluedo" (Jag vann woho). Uppskattar dessa fina vännerna väldigt mycket och en enkel kväll tillsammans med dem i den härliga strandmiljön var underbart. Det värmde i hjärtat lite extra när de båda sa att de skulle bli tråkigt utan oss när vi lämnar.. 
 
Slutsatsen är att det är tufft ibland och underbart ibland men oj vad jag utvecklas och blir starkare , modigare och all möjligt'are hela tiden. Imorgon fortsätter roligheterna med vår sista patrull ( väldigt sorgligt dock )  och en födelsedags bbq med tjejerna från skolan på kvällen. Mer om det imorgon!
 
En ny favorit bild. 
( Dessa bilderna tog vi innan vi mötte killarna om ni undrade varför de inte var med) 
Hamburgare på Puben som förövrigt hade en härlig stämning. Lite som afterski fast antar att det blir afterbeach då..
Synd att inte stjärnor vill fastna på kameran. Jag kan inte sluta nämna hur magiskt det verkligen är.
 
Facts: 
  • Lärde mig ett nytt slangord ikväll: "skux" Betyder gangster eller cool. Det finns väldigt många olika synonymer för cool.. Ska filma en av mina vänner som använder vääldigt mycket slang när han pratar så ni kan få höra. Stay tuned
  • Vi hade summersports i skolan idag. Sportern som innebär "summersports" och som husen tävlar mot varendra i denna gången, är Softball. Sista lektionen varje fredag i tre veckor möter man ett nytt hus tills alla har mött alla. Jag sög kan jag meddela, tyvärr inte min sport alls men roligt såklart. Särskilt eftersom vårt lag vann. 
  • Känns konstigt att behöva betala för ämnerna jag läser i skolan när man är van vid att får betalt för att gå till skolan hemma i Sverige.. Behöver betala 400 dollar för de få månaderna från sommarn tills jag lämnar, vilket mptsvarar 2590 kronor. Plus lika mycket ungefär för förra halvåret yay! (not) 

Kommentera

Publiceras ej