Idag har jag hängt hos familjen Dykstra där två exchangies bor (Andri Schweiz och Malie Frankrike) Men de har också en kille i vår ålder (+ hans kompisar o flera andra familjemedlemmar) som går på vår skola och bara en allmänt stor härlig familj. Andris familj från Schweiz var på besök så huset var verkligen fullt. Vi lagade frukost till alla med amerikanska pannkakor, ett kilo bacon, ägg, nybakat bröd med mera. Sedan lärde Malie oss att köra fyrhjuling i trädgården bland hönsen. 
 
Kan också meddela att jag och Céline är ett steg närmre till att bli kvalificerade livvakter då vi klarade vår första del av det stora provet nu ikväll. Det var alltså pool delen vilket främst innehöll att simma 400 m under 9 min vilket vi klarade galant ( 7.31 var min tid). Vi skulle också utföra en tuberescue ( rädda en person med en flytande tube), rädda en patient utan redskap på två olika sätt och slutligen kriga sig loss om en patient i panik attackerar dig på olika sätt. SÅ YAAY bara teori och strand delen kvar som är den 13:e dec. 
 
Malie, Celine och Andris lillasyster
Taggade och fula inför vårt simprov
Middag för djuren på köksbänken. Jag kan fortfarande inte se skillnad på de två katterna till vänster...
 
Fun facts:
  • Väldigt mycket mat innehåller selleri.
  • Du säger inte "flipflops" utan här heter det jandals. 
  • Många familjer har som den jag var hos idag höns i bakgården som du  plockar ägg ifrån varje morgon. 

1 kommentarer

Anonym

02 Dec 2014 22:45

Vad roligt att se lite utomhusmiljö, hus o trädgård! Katterna är också roligt att se! Bra jobbat med testerna! Hade nog inte klarat de tror jag :)

Kommentera

Publiceras ej