Äntligen har vi fått gjort något som vi har pratat om att vi måste göra sen vi kom hit ungefär, Vi har gått upp trig vilket är en liten vandring upp på kullarna bakom Levin. En ganska kass skoldag räddades av denna utflykt på eftermiddagen och som sällskap hade vi två nya kompisar som vi lärde känna i helgen (Vegetarianerna från förra inlägget men även kallade Michael och Brendon ). Älskar det spontana livet som utbytesstudent. Säger man ja till allt händer det en väldans massa kul och oväntade saker. Vi hade kul och pratade hela vägen och på toppen var det fin utsikt över hela Levin.

Trivs inte superduper i skolan just nu och är inne i en lite tyngre period då det börjar gå mot vinter och vi bara har en patrull kvar i surf lifesavingen. Min fina granne och vän där hemma i Sverige uttryckte sig helrätt i ett pepptalk häromdagen och sa:  "Det är som att ställa ett upprivet träd på asfalt, ingen riktig stabilitet när inga rötter håller fast en".  Comfortzonen är långt borta på andra sidan jordklotet och man blir därför väldigt lätt påverkad och osäker utan tryggheten som man är van vid.  MEN snart är det lov och då ska jag och min syster ut och upptäcka mer av landet igen samt hälsa på saknade vänner, längtar. Letar även efter ett Netball lag (Sport som är väldigt poppis här. Den liknar basket lite fast ändå inte och man har på sig klänning/kjol) i Levin så att jag kan få en ny favvohobby. 

 
Utsikten över Levin från toppen 
Brendon, Céline och Michael.
 
Michael lär mig hur man poosar nått konstigt gängtecken typ, oklart. Oj googlade nu.. var tydligen ett kriminellt gäng från LA. Ni kan vara lugna jag har ingen koppling what so ever haha. 
 
Spana in mitt feta blåmärke på benet.. mums. Tror det är från lifesavingen. 

 

Facts:

  • I veckan har det varit stort drama på både nyheter, sociala medier och det pratas om det överallt. En av domarna i det Nya Zeeländska tv-programmet "Xfactor" totalsågade en av deltagarna. HOn påstod att han härmade hennes man (en av de andra domarna) varav mannen fortsatte med hyvlingarna och jämförde sångaren med en seriemördare (han hade tydligen sett creepy ut eller nått). Stor uppståndelse som slutade med att båda domarna fick sparken. Jag tror dock att allt var uppgjort...  Här kan ni titta på hyvlingen: https://www.youtube.com/watch?v=oeE168Th6AI
  • Min cooking lärare tog med sig en söt paste gjord på frukten "Quince" idag. (På svenska Kvitten men vet ej om det gör er smartare) Var iaf väldigt gott och åts med ost.  Såhär ser den ut: (dock blir den rosa/brun när den kokas)

    

  •  Michael ska laga min favoriträtt "Butterchicken" (det är indiskt ät det för guds skull!) fast i vegetarisk varition med Tofu. Ska bli mycket intressant. 

Kommentera

Publiceras ej