Måste säga att detta inte var den bästa helgen i mitt liv. Ni som känner mig vet att jag är en ganska rastlös person och när mina planer för både fredag och lördag ställdes in kröp det myror i hela kroppen på mig. I fredags fyllde i alla fall min värdmamma 50 år så vi firade med presenter och glasstårta. Vi gav henne och vår värdpappa en riktig dejt på en fancy restaurang nästa helg som present. De har nämligen aldrig varit på en riktigt romatiskt dejt så vi tyckte att det var dags nu. Tårarna som kom som resultat visade att det var uppskattat.
 
Det är mycket tid i det här landet som går till att göra ingenting. Väldigt skönt kan tyckas med en mer laid back och relaxed livsstil. Det tycker jag också men ibland blir det för mycket. Väldigt mycket tv tittande och många lektioner i skolan som "slösas" bort till exempel. Hur som helst var höjdpunkten denna helgen såklart surf lifesavingen som alltid är kul. Denna lördagen var det visserligen storm och vågorna var väldigt höga. När regnet började ösa ner valde vi lifeguards att ta fram bodysurfingbrädorna och ha kul i vattnet. Inte en enda simmare på stranden i stormen konstigt nog (not) så vi packade ihop extra tidigt och hängde istället i klubbstugan, lyssnade på musik, pratade och spelade biljard. 
 
En lätt dubbelhakad Karin och en nybliven 50-åring. Är sååå tacksam över den relationen jag har med min värdfamilj. De är högljudda och kanske lite udda i vissa ögon, men jag älskar dem.
Här får ni en selfie med min syster också..
Dröm dag på stranden..
Vi hade iaf kul..
Isaac.
Sen kurade vi alla ihop i vår lilla husvagn istället.
När vi packade ihop fick jag köra fyrhjulingen med husvagnen för första gången. Här är en stolt men något blöt fyrhjulingsåkare. (Jag är medveten om att jag ser ut som en tönt) 
Idag var det bättre väder och jag och min syster hittade en ny väg på vår springrunda. Fint att springa ute på landet med bergen omkring än. 
Vad som har serverats i det schweizer-svenska köket denna veckan. Jag tycker jag representera Sverige helt okej med mina köttbullar iaf ersatte dock lingonsylten med cranberry gelé.
 
Facts
  • En av våra fåglar dog i veckan :/// Köpte dock en ny idag och vi har döpt den till "Eriko" som i Ericsson+Kolb (Mitt och min systers efternamn). 
  • "Exchange is the best year of your life so far. Without a doubt. And it is also the worst. Without a doubt. It is something no one back at home will ever truly understand." En quote som dök upp på min facebook häromdagen. Lite cheesy men den är faktiskt så sann.
  • Alla dricker vatten ur vattenflaskor med märket "pump" inklusive mig själv. Man köper en med vatten i i affären och sedan sparar man den och fyller på. Har alltid min i närheten vilket ni kanske märkt om ni skypat med mig hehe.

2 kommentarer

Anonym

08 Mar 2015 09:16

Härliga uttryck Karin! Fantastiskt med värdmamma och blöta strandbilder! Underbart!

Anonym

08 Mar 2015 09:16

Härliga uttryck Karin! Fantastiskt med värdmamma och blöta strandbilder! Underbart!

Kommentera

Publiceras ej