veckans nyheter är: Jag kvalificerade mig in i skolans volleybollaget (hade uttagningar) , Idag är det 99 dagar kvar tills jag återvänder till Svearike, att jag fick bra betyg på mitt calculus prov, Och sist men inte minst att jag hade mitt solo uppträdande i musiken. Är faktiskt nöjd och fick mycket beröm så en bra vecka helt enkelt. 
 
Nu till det viktiga: I lördags var det dags för avslutning i Surf life savingen. Både jag och Céline vaknade upp med en klump i magen eftersom vi visste att det var sista gången med vår favorithobby. SLS:en har räddat oss många gånger här nere och det är bara helt underbart kul med både människorna och havet. Avslutningscermonin innehöll tävlingar på strandet och i vattnet med det unga vs de gamla. De gamla vann tyvärr men var inte direkt en helt ärlig kamp... Efteråt var det fishtacos (första gången jag åt det, tror jag bestämde mig för att det var ganska gott ändå) i klubbstugan. Det var också prisutdelning och vi vann bästa patrull. Céline valde Play-doh lera  (vi har lekt med det idag...) från prisbordet och jag en t-shirt. Höjdpunkten var ändå när jag och Céline satte på det slutliga resultatet av vår film som vi har spelat in lite till på varje patrull. Den blev väldigt uppskattad och det är fint att känna att alla faktiskt kommer sakna oss också.
 
Kvällen fick ett spontant men väldigt roligt slut då vi hängde med flera av livvaktskompisarna på en fest hos en av killarna som jobbar där vi köper glass. Han fyllde 18 och hade en väldigt cool set-up med ett party tält, höbalar att sitta på och ljuslingor som verkligen satte stämningen. En av de bättre festerna hittils måste jag säga och väldigt kul att träffa nya människor från de andra skolorna.
 
Anyway här är alltså slutprodukten av allt filmandet så att ni kan förstå varför jag har älskat varenda minut på stranden:
 
 
Här är lite bider från avslutningen också: (tog tyvärr inga på festen) 
 
 Uppvärmning för de unga in action...
Finalisterna i tävlingen "flags". Man låg på rad på mage och skulle snabbt som blixten hoppa upp på fötter och sedan springa för att nå före de andra till flaggorna lite längre bort.
 
Min patrull som alltså vann bästa patrulll. 
Isaac hade bakat den här sjuka tårtan!
Här är nästan hela gänget fortfarande en del som saknas.. Plus att hela klubbstugan var fylld med de lite yngre som inte är certifierade lifeguards än samt deras familjer. 
Alla skriker "Raglan beach" (en annan strand uppe i norr....Vår strand heter Waitarere) 
 
Facts:
  • Hockeyfrilla är något som vissa killar fortfarande envisas med att ha här nere. Killarna kan jämföra sina mullets (mullet är vad de kallar frisyren här) och ge varandra beröm för hur långt hår de lyckas ha i nacken.
  • Idag flyttar min äldre värdbror och hans flickvän in hos oss i väntan på ett nytt jobb. Nu är vi alltså 7 personer och 5 hundar (flickvännen hade en sedan tidigare plus den valpen som jag la upp en bild på för några veckor sedan) i mitt hus. Samt att alla är väldigt högljudda och väggarna tunna. Kommer bli intressant hur länge alla står ut. 
  • Just nu pågår det World cup i Cricket och det var ett jäkla stohej i veckan när Nya Zeeland gick vidare till final. Finalen ska spelas mot Australien (tror det är ikväll men oklart) och alla är väldigt excited. Matcherna är svinlånga dock och vissa är hardcore fans och kollar hela (en av mina lärre tog ledigt för att kolla hela semi-finalen) 

4 kommentarer

Anonym

05 Apr 2015 12:30

Mobbning.. Gör lärarna något åt det? Vad fint att ni blir så väl omhändertagna! Hälsa och tacka från oss!

Anonym

05 Apr 2015 12:30

Mobbning.. Gör lärarna något åt det? Vad fint att ni blir så väl omhändertagna! Hälsa och tacka från oss!

Anonym

05 Apr 2015 12:30

Mobbning.. Gör lärarna något åt det? Vad fint att ni blir så väl omhändertagna! Hälsa och tacka från oss!

Anonym

05 Apr 2015 12:30

Mobbning.. Gör lärarna något åt det? Vad fint att ni blir så väl omhändertagna! Hälsa och tacka från oss!

Svar: Ne inte direkt! Det ska jag!
Karin

Kommentera

Publiceras ej