I fredags var det festligheter som gällde för de tre systrarna. Aimee hade nämligen en vän som ordnade fest här där vi bor ( skönt med en vän i närheten som omväxling..) Kvällen blev väldigt lyckad. Jag spelade biljard, hade rita enhörnings tävling (jag vann), träffade en go tjej som lärde mig att dansa samt två väldigt trevliga killar. (De var även vegetarianer, intressant). Kul att lära känna Aimee´s vänner. 
 
I lördags var det dags för vår favvohobby igen, dock med bättre väder denna veckan (mitt tomatoface instämmer). Jag har fortfarande inte varit med om någon rescue, MEN några fick igår hjälpa till att putta på en bil som hade fastnat i sanden. Vi är sådana hjältar vi lifeguards alltså... Fick åka på en tur i båten och leka offer i vattnet. ( ligga plaskandes i vattnet för att sedan bli upplockad i båten i fart). Övade på att stå på händer och fångade vågor både på brädor och utan. 
 
På kvällen försvann mina värdföräldrar iväg på deras dejt som vi gav min mamma i 50-årspresent. Det blev väldigt lyckat med god mat och en trevlig servitris. Båda var väldigt glada och söta när de kom hem så känner mig väldigt nöjd. Jag och Céline slängde ihop en ganska äcklig wok till middag för att sedan ge oss iväg, tillsammans med Aimee, för en filmkväll med några av gänget från i fredags. Kom dit, somnade i soffan ( mina hundar väckte mig 7.30 på morgonen...) för att sedan vakna när filmen var slut, perfekt. Trevlig helg och kul med både nya och "gamla" vänner. 
 
Vi var väldigt tjejiga innan festen. Jag gjorde Aimee´s make-up och hon gjorde mitt hår. KOmmer sakna att ha systrar när jag kommer hem alltså..
 
Mina fina systrar <3
 
 
Plaskar lite på djupt vatten med Trav
Denna coolingen (Hamish) är anledningen till varför jag är en lifeguard. ( det var han som övertygade oss att komma till träningen) Så himla tacksam för en väldigt fin vän och för vad han bidragit till mitt utbytesår. 
Haha cricket matchen ballade ur lite och slutade med ett krossat fönster på husvagnen...
 
Facts:
  • Folk har dunjackor typ året om här... Det är liksom inte kallt än jag går utan jacka.
  • Tycker det är lite kul med traditionen att killar följer än hem här. Jag och mina två systrar fick sällskap på vår prommenad båda kvällarna.
  • Nästa steg i min karriär som lifeguard är att bli "crewman". Det innebär att jag får sitta i fören på båten och ha en viss teknik när vågorna kommer. Tror öven det innebär att lyfta upp folk i vattnet som behöver hjälp. Spännande, spännande...

Kommentera

Publiceras ej