Igår hade jag en väldigt bra lördag. Jag och systrarna mina fick för oss att "göra Shannon". Shannon centrum är alltså en gata men underskatta inte vad som finns på den (jo gör det..). Vi köpte en glass (frozen yoghurt med färsk frukt) och satte oss i parken. Vi fick besök av en vild tupp, kändes väldigt exotisk. VI letade efter en present till Hamish, ni vet han som introducerade oss till Surf lifesaving, eftersom han hade 18 årsfest på kvällen. Vår signatur "gå bort present" är en Svensk cider (Japp, de finns överallt här, hittar fler smaker än hemma typ) och Schweizisk Choklad. brukar bli uppskatttat eftersom ingen annan är så keen på att ge presenter här borta men jag tycker man förtjänar det om man bjuder på fest. 
 
Kvällen var sedan överraskande lyckad. Det var folk både från lifesavingen och från skolan vilket blev en kul kombo. Faktiskt nog den bästa festen hittils eftersom vi pratade runt mycket med alla. Nu ska jag snart ha en rolig skype med min familj, grannar och en kompis samtidigt, och min bror är hemma från Kina, spännande!. Ciao!
 
Är ni beredda? Det här är fantastiska Shannon!!
Inte så pjåkigt hah?
le sisters in le park
Min glass och jag. Nej glassen ska inte se ut så men fick rabbatt för att den blev smält mohaha
kolla så exotiskt. Det bara vandrade omkring en tupp i stan liksom. Undra vad en vild tupp äter...
Jayden ville prova mina klackar, stiligt värre.
En selfie med Alysha igen. 
 
Facts:
  • Fick ett "greenstone" halsband av mina värdföräldrar som ett minne av roadtrippen. Greenstones är speciella gröna stenar (obvious) som görs till smycken. Olika former betyder olika saker. Enligt Maorisk tradition måste man få dem som en gåva och inte köpa till sig själv, eftersom det betyder otur.
         
  • En annan Maoisk tradition är det maoriska sättet att hälsa på, en " Hongi". De skakar hand för att sedan stirra in i varandras ögon tills näsorna och pannorna nuddar vid varandra. de utbyter då "the breath of life". Jag fick själv göra detta på min "powhiri" cermoni i början av mitt exchange då jag välkomnades in i skolan. 
          
  • Idag landar de tre nya utbytesstudenterna som ska gå på min skola. Två tjejer och en kille, exciting!

Kommentera

Publiceras ej