Lika tidigt gick vi upp i morse för ett andra försök med delfinerna. Denna gången hittade vi en ensam delfin från rätt art och hela båten hoppade i vattnet med cyklop och fenor. en barndomsdröm om att simma med en delfin gick i upplevelse och det var så häftigt när den kom och cirkulerade runt mig. Med ett leende på läpparna klev jag och Céline av båten ute på en av öarna (vid namn Russell) för att äta lunch med resten av vårt sällskap som tagit färjan ut. Bay of islands är väldigt vackert och det har varit helrätt att få uppleva det ifrån en båt. Byn Paihia som vi bodde i var dock väldigt turistig men annars känns NZ fortfarande hyfsat oförstört av turister. Nu sitter jag på hotellrummet i Auckland. Det är samma hotell som när jag kom hit för första gången för 6 månader sen. Mycket har hänt sedan dess, väcker tankar

Förresten! Céline har bagage är upphittat och av en händelse passerar vi staden som bagaget befinner sig i om två dagar så turen verkar ha vänt. Eller kanske inte riktigt vän eftersom vi fått reda på att sista dagen på resan som skulle spenderas i Taupo tyvärr inte kommer ske eftersom vi måste åka hem för att gå på Caryls pappas begravning. Självklart förstår vi detta och vi tar igen Taupo vi ett annat tillfälle istället. 

 
 
 
Facts:
  • Mina värdföräldrar dricker e typ 100 ggr om dagen. Även om det är jättevarmt'
  •  Surf camp filmen är klar men har inte hittat tillräckligt bra internet för att ladda upp den än..
  • Typ två tredjedelar av Nya Zeelands befolkning bor i Auckland

Kommentera

Publiceras ej