puuh en tom känsla har intagit både mig och Céline efter ett jobbigt farväl till vår närmaste vän i detta landet (Bovy). Vi har spenderat tre underbara dagar tillsammans och bara njutit av den Nya zeeländska sommaren och pratat långt in på nätterna. Det är så härligt här nu med alla middagar från grillen, värmen och att det är ljust sent på kvällen (ja, jag vet att ni är avundsjuka..)
 
Vi har gjort en del denna veckan värt att nämna bland annat firat att Bovy fyller 18 på lördag genom att snickra ihop en väldigt personlig present med saker och minnen från oss och NZ. Vi har också vart och shoppat i Palmy. Céline och Aimee sa nej till varje bikini jag tog på mig och halva affären blev kvar på provrumshyttensgolv (det var ett långt ord). Ta det lugnt jag kompenserade med att shoppa ordentligt. Våra hår har fått cocosolja-behandlingar och är nu silkysmooth. Vanen som familjen köpte för någon vecka sedan har anlänt och vi har fullkommligt blivit förälskade. Den är stor och man kan både snurra och fälla sätera alternativt sticka ut huvudet genom takfönsteret som i en limmo. Sist men inte minst har jag testat bananmjölk. Ser det varje gång jag är utomlands det här med mjölk med smak, men har aldrig förräns nu gett mig på det. Gud vilket misstag, bananmjölk in my heart säger jag bara. next up; jordgubbsmjölk. 

Buhu gör ont i hjärtat.
Min värdmamma gör det fetaste hamburgarna. Ser kanske inte speciell ut men waaah så gott.
chillat i solen med min gode vän Brandy. Har varit duktig och inte brännt mig alls.b
mm flottigt hår... (det är cocosolja alltså..) 
Da Van!! Det är i denna vi ska cruisa runt i om en vecka. Killen är Brandon 19, som är en av mina värdbröder som har bott hos oss denna veckan. (han bor vanligtsvis med sin pappa) 
Så härlig bild bara. Enjoying the van  <3333
mmmmhhh bananmjölk. Återkommer vad jag tycker om de andra smakerna ( vet att i bryr er innerst inne). Lägg märke till kalciumhinnehållet; benskörhet här kommer inte jag!
 
Facts:
  • Aotearoa som det står på Bovy´s T-shirt är Nya Zeeland på Maori.
  • Att använda grädde i matlagning här är ganska ovanligt och är mer som lyx. Detta eftersom mjölkprodukter är väldigt dyra här trots att halva landet är fullt med kor. De exportera den bästa mjölken och behåller den lägre kvaliten och säljer den dyrt, makes no sense. 
  • Samma sak gäller lamm. Nya Zeeland har fler får en invånare så det kan tyckas att lamm borde finnas till ett vettigt pris. Tvärtom det är ofta dyrt iaf om du vill ha en fin roast. (är dock väldigt trött på lamm) 

Kommentera

Publiceras ej