Som rubriken lyder har alltså tre månader av sol och ledighet tydligen redan passerat. Imorgon klockan åtta kommer jag befinna mig på busshållplatsen för att återvända till Manawatu college. Känns tungt men å andra sidan kan jag inte direkt klaga. Min skolgång här är inte väldigt mycket mer ansträngande än ett sommarlov. 
 
Vi kände att det var dags att faktiskt spendera lite tid på stranden sista dagen på lovet eftersom vi faktiskt bara befunnit oss där som llivvakter. Sagt och gjort gjorde jag en amazing Haloumi och vattenmelonssallad till oss tre systrar. Vi spenderade eftermiddagen och kvällen bland sanden och vågorna. En väldigt bra avslut på ett väldigt bra sommarlov.  Har även köpt nya pennor, block osv till imorgon inte lika exciting som det var när man var liten men ändå lite. Fick också äntligen skypat med Lisa idag efter många försök. En fin vän som gjorde dagen ännu bättre. 
 
"Foxton Beach". Inte här vi livvaktar utan en annan.
Systrarna mina på stranden
Céline tycker att jag är med för lite på min blogg så hon insisterar på att ta bilder där jag är med. Här är jag alltså..
Le sisters
Så här ser jag ut när jag äter sallad
så här ser jag ut när jag badar
en av många fina solnedgångar som halvt fastnade på en kass iphone bild genom ett van fönster häromkvällen
Jag lagade middag i veckan för att visa tacksamhet för allt min värdfamilj gjorde under resan. Det blev min favvo: Lax med ungsbakade rödbetor, fetaost och pinjenötter. Serverat med hollandaise och ärtor. "Åh det är såhär lax borde smaka" var ett av utlåtandena jag fick av min mycket nöjda jury. 
 
Facts:
  • När de pratas om "lemonade" här syftar man på läsken "sprite" (eller liknande men oftast sprite)
  • Vi har haft över 33 grader i SKUGGAN dessa dagarna...
  • En man frågade häromdagen ifall Céline härstammade i från Syrien. Nu har vi hört följande länder: Indien, Brasilien, Egypten, Spanien, Italien och Turkiet. Truth is är att hon är genom Schweizisk om inte brevbäraren är inblandad på nått vänster förstås...
 

1 kommentarer

Anonym

27 Jan 2015 22:08

Härlig avslutning! Hejja syrrorna som tar kort på dig också. Vad kul att ni tre gör utflykt! Kramar från mamma 💖

Kommentera

Publiceras ej