Nu har rivit tältet och packat en väska extremt full väska, för att lämna surf lägret bakom oss. Denna veckan har verkligen överträffat alla mina förväntningar. Har haft väldigt roligt, lärt mig surfa (✔️ på bucketlistan), och ganska oväntat fått många nya vänner. Har faktiskt redan bestämt att möta upp Sophie (en av ledarna) när vi kommer till Tauranga på roadtrippen. 

Idag ska vi in till Hamilton för att shoppa till Céline som fortfarande inte fått sin väska (hon kommer antagligen tyvärr aldrig få tillbaka den). Senare möter vi upp resten av vårt roadtrip gäng (AKA våra världföräldrar och Joona) . Första stoppet är Hobbiton där vi kliver in i världen från Sagan om ringen och The Hobbit filmerna. 

just det igår hade vi en tävling där vi skulle ta bilder på olika ställen med ett ägg. Vårt lag vann och här ser ni våra bidrag samt fler härliga bilder från lägret:
Listan för alla ställena vi skulle poosa med ägget på samt reglerna.

Roadkill ✔️ (dött djur på vägen alltså)

3rd weehling✔️
Human pyramid✔️

All feet off the ground✔️

Planking✔️

Most creative✔️
Surfarbilder:





Vi båda har verkligen blivit kära i att surfa och ska försöka hitta sätt att fortsätta på där vi bor. 

Facts:
• "sweet as" är ett uttryck dom används mycket hör. Sägs när något är bra eller najs.
• "jokes" är också ett uttryck som används för att säga "skoja bara".
Använd en heltäckande våtdräkt om du någon gång åker på ett surfläger. Har brännmärken över hela låren,knäna och armarna... Aj säger jag bara. 

2 kommentarer

Tekla

17 Jan 2015 00:05

Hej!
Jag vill veta allt om Hamilton! (Kommer bo där i mitt utbytesår :)) Din blogg är skitnajs att läsa!

Svar: Hej befinner mig i Hamilton just nu! Vet inte så mycket än men ska utforska åt dig så kan jag återkomma i nästa inlägg! Tack så mycket! Sög till om det är nått mer du vill att jag ska skriva om :)
Karin

Anonym

17 Jan 2015 01:36

Väldigt cool bild med håret och vattenstänket! Den kan du använda i fototävlingar!

Kommentera

Publiceras ej