Med våran tur blev såklart vulkanvandringen inställd pågrund av vågor (Man behövde åka båt ut). MEN inga sura miner utan vidare till plan B. Vi satte oss i Vanen för att köra hemåt men påvägen stannade vi först i Rotorua för att besöka en Geothermisk park med bubblande lera och kokande vatten osv. Himla coolt med en limegrön flod till och med. Sedan åkte vi vidare till Taupo där vi åt en god lunch för att sedan.. Wait for it... Hoppa bungy jump! Yes jag gjorde det, och det var en galen adrenalin kick och älskade känslan. Mamma jag lever fortfarande så du an vara lugn. 
 
Nu har vi precis kommit tillbaka hem till Shannon. Hatar känslan när man kommer hem från en lyckad semester, blir så tomt. Men gud vilken resa vi hr haft, helt underbart! Nu ska jag klippa ihop filmen så att ni också kan förstå hur härligt det har varit. Lätt de bästa två veckorna hittils på av mitt utbytesår!
 
Allt detta är alltså helt naturligt. Modernatur är amazing.
le trio
Sen besökte vi "Huka falls". "200 000 liter vatten forsar igenom här per sekund, maffigt. 
WAAAAAAH I DID IT!!!! Hoppade alltså bungy från det lilla huset som sticker ut.
 
2 tredjedelar av bucketlistan är nu avkryssad och halva året avklarat. Har många öventyr både bakom och framför mig.
 
Facts:
  • Jag och Céline har lärt oss refrängen på en finsk raplåt. Den är numera signatur låten för roadtripen.  Här kan ni lyssna på den: https://www.youtube.com/watch?v=81Ejyr-ddgw
  • Céline har öven introducerat det tyske rapparen "CRO" i mitt liv. Väldigt svängingt här får ni ett smakprov på det med: https://www.youtube.com/watch?v=8WQMBv2deYQ
  • Gingernuts kallas kakor som är väldigt kiwi. De är stenhårda och vi tyckte inte alls om dem i början men nu är det smaskens. Åt gingernuts glass i Auckland. 

Kommentera

Publiceras ej