Idag tog jag och min stora familj vanen ner till Upperhutt (närheten av Wellington) för att uppleva min första "babyshower". Det innebär att man firar det ofödda barnet med att ge massa babypresenter till de blivande föräldrarna och i detta fall med en bbq med släkt och vänner. I vanliga fall brukar det tydligen mest vara kvinnorna som träffas över afternoon Tea eller liknande. Trevligt att träffa mer släkt och har bland annat fått en helt underbar nana (mormor) här.

Sitter i vanen hem i detta nu och insåg precis nu i solnedgången med de maffiga bergen svischandes förbi, att jag har kärat ner mig totalt i det här landet. Det är så vackert var du än tittar. På vägen ner idag stannade vi på en utsiktsplats och vi körde också på små kringelikrok vägar. Knäppte några bilder så att ni kan få ett smakprov. Nu är allting packat inför de kommande elva dagarnas äventyr för imorgon bär det av mot Raglan! 
 
 Från utsiktsplatsen. På ön ute är enda stället i NZ där kiwifåglar lever vilda. Finns också historier om en Maorihövding som ska ligga begraven i en gömd grotta på ön men den har aldrig hittats..
De här är hela min familj utom min värdsyster och hennes pojkvän. Från vänster är Andrew min värdbror och hans flickvän Tahlia (de bor inte hos oss men hälsar på ofta). Sedan kommer Caryl min underbara värdmamma. Följt av Céline och Robert min sköna värdpappa. Till höger om mitt hår-kaos står Brandon min andra värdbror. <3
En kringelikrok väg och grönt
Tagen genom vanens fantastiska takfönster
Vackra vägar
Sedan kom vi fram till Babyshowern och här är min Nanas hund fast jag kallar den för sausage. (tror ni fattar varför)
Jag och syrran gick på prommenix för att utforska
Vi hittade en flod där vi badade fötterna och kastade macka.
Dags att åka hem igen. 
 
Facts:
  • Saknar Bregott av alla saker. Det är något med smöret här som inte riktigt lever upp till mina krav men å andra sidan sätter bregott ribban ganska högt..
  • Blir ibland missförstånd här nere då flipflops kallas av Nya Zeeländare för Jandals, medans Aussies kallar de för thongs. Det blirväldigt fel om thongs används här då är inte flipflops det som comes to mind. 
  • Det är extrapris på kycklingschnitzel nu och har varit det i en månad ungefär. (har ätit det ett antal gånger..)

Kommentera

Publiceras ej