På kvällen i Auckland i går bestämde vi oss spontant för att gå på bio och se "taken 3" (bra men väldigt annorlunda jämfört med de andra två). Sent på kvällen gick supertrion ut och åt Nya Zeeländsk glass och njöt av skylinen. Imorse var tanken att Céline skulle flyga ett flygplan över Auckland eftersom hon fått det i present av sin gudfar. Men med vår tur och Célines klumpighet lyckades hon boka fel dag så vi får helt enkelt skjuta upp det tills vidare.

Istället körde vi direkt vidare till Tauranga och Mount maunganui som är lite av ett semesterparadis här nere med långa vita stränder. Det visade sig att motellet hade surfbrädor som vi kunde låna så nyblivna surfarchicks som vi är tog vi chansen och provade vågorna.

Senare mötte vi upp Sophie som var en av ledarna från surflägret. Hon bor nämligen här och vi hade en toppen dag tillsammans. Först vandrade vi upp för the mount för att se den fantastiska utsikten. Ett besök på Sophies favorit glassbar blev nästa stopp som vi käkade på stranden. Eftersom Céline aldrig har fiskat förut och Sophie fiskar ganska ofta bestämde vi oss sedan för att göra just det ifrån Sophies segelbåt. Vi fångade massor av små "snappers" i solnedgången och stunden var bara helt magisk. Middagen blev sen och därför på ett burgarhak. Men inte vilket som helst utan en av mina nyblivna favoriter nämligen den Nya Zeeländska kedjan: "burger fuel". Hamburgarna var helt amazing med väldigt spännande smakkombinationer. Céline tog en med mango, avocado och rödbeta medan jag tog en med stekt ägg och rödbeta. Mums!  Imorgon väntar  ska vi vandra på en vulkan, livet äger!

Supertrion poosandes i Auckland

Kolla bara vilka surferchicks vi är...

I mitten är härliga Sophie (ska absolut försöka träffa henne igen). Bilden är från toppen av the mount.
Strike a poose

Le finnish guy
 Mount maunganui.

Lever farligt

Dansk glass från Köpenhamn på en strand.

Super excited för sim första fisketur

Fishing

Soph
Joona fångade två på en gång. Céline fick upp en som var tillräckligt stor för Sophie's familj att äta.

Förstår ni hur magiskt det var? Jag och Céline kallar alla dessa studer för "exchange year moments". Då man gör nått som man inte skulle gjort om man var hemma och all bara känns bara bra.

Facts:
• Burgerfuel hade en fantastisk uppfinning! Nämligen en hållare i kartong för burgare så att inget åkte ut, smart!
De hade också "Kumara" pomfritt. Kumara är alltså sötpotatis och det äts väldigt ofta här.

• Här är det också vanligt att ta med sig sitt hus när man vill flytta. Då ser det ut såhär: