Idag är den 200:ade dagen jag befinner mig i Nya zeeland. Dn 199:onde dagen var min första dag tillbaka i skolan. Kan inte påstå att jag har saknat skolan supermycket men var samtidigt lite kul att få mina nya ämnen och träffa kompisar igen. Det känns skumt dock att många har lämnat sedan förra året, både alla seniors och vissa utbytesstudenter. Jag ljuger inte när jag säger att skolan inte är speciellt ansträngande här (speciellt när man är utbytesstudent). Det kanske också framgår när jag säger att mina nya ämnen är: dans, musik, matlagning, engelska, matte och media. I princip bara roliga kreativa ämnen. Nyhet är att vi ska bära kockuniform i matlagningen och lära oss massa franska termer. Kommer komma hem som en mästerkock mohaha. (vi ska öven studera alla möjliga matförgiftningar så stay tuned). Kommer behöva uppträda i både dansen och musiken också, det blir spännande. Jag ska även koreografera en egen dans funderar starkt på att få liv i "bag in da box dansen" ytterliggare en gång... eller möjligen vattenspridaren. Hur som helst doftar det succé..
 
Idag var vi lediga från skolan igen  och jag, mina två systrar och Robert bestämde oss för att hänga vid "the waterhole" eftersom det fortfarande är galet varmt. 32 grader i skuggan idag. Just det! Skypade med min fina fina vän Axel idag. Det gjorde mig väldigt glad men samtidigt fick jag ganska mycket hemlängtan faktiskt.. Äsch det går snart över eftersom livet är toppen just nu.
The waterhole
le sisters
 
Två hittils ovisade bilder från våran roadrtip: (omg omg!!! tänker ni säkert) 
 
Filmen från roadtrippen hittar ni nu i kategorin "Movies" om ni missat den.
 
poosandes med en stridsvagn på andra sidan jorden.. Jealous much? 
 
 
 
Facts:
  • Min värdfamilj odlar massa i sin trädgård vilket ofta bidrar till middagen. Idag åt vi t ex hemodlade majs och grönabönor. 
  • Enligt maori kulturen får man inte sitta på ytor som man äter på. Exempelvis köksbänken. 
  • Såhär ser ingångarna till alla mataffärer ut.. . ( för er som var intresserade) 

2 kommentarer

Anonym

30 Jan 2015 20:04

Det är såå kul att läsa! Christina tyckte att du skrev flitigt! Själv skulle jag önska att du skrev två gånger om dagen ❤️ 💌🐜

Anonym

02 Feb 2015 10:52

Kan inte du berätta lite om dina olika ämnen, vad ni gör och hur lärarna är? Kanske inte är så kul att skriva om skolan men intressant att läsa för funderar själv på att åka som utbytesstudent!
Tack för en bra blogg!

Svar: Absolut kan jag göra det om det är intressant! Kul att du funderar på att åka. Jag slänger ihop ett inlägg ikväll sitter på skolbussen just nu! Tack så mycket😊
Karin

Kommentera

Publiceras ej