Vi har långsamt börjat att komma tillbaka in i vardagslivet med skola och det som hör till. Tänkte bara skriva om mina highlights eller vad jag ska kalla det från denna veckan. Kan börja med att säga att skolan känns så mycket bättre än vad den gjorde förra året. Jag har börjat känna mig hemma här nu och självförtroendet verkar hänga på. Pratar mer och mitt riktiga jag har verkligen börjat visa sig mycket mer och kompisarna blir närmre och närmre. I onsdags efter skolan hade jag bestämt med Warwick att vi skulle gå på crossfiten. Kul men väldigt jobbigt eftersom han hade ett jäkla tempo. Efteråt kunde han köra oss hem vilket kändes lite coolt. I NZ kan du köra med föräldrar när du är 16. Efter 6 månader kan du köra själv och efter ytterliggare 18 mån har du ditt fulla körkort. Då kan du även ha andra människor i bilen. 
 
Hade även en av kvällarna i veckan en intensiv duell med en enorm kackerlacka som bestämde sig för att springa under min säng när jag skulle sova. Jag vann kan jag avslöja. Igår kväll sov Malie över och vi hade en riktig tjejkväll. Aimee gjorde hårinpackningar med cocosnötsolja på allihopa. Just det jag har spelat gitarr minst en timme om dagen denna veckan ocksp, woho har kommit in i det igen.
 
 Idag har vi varit lediga då det är "Waitangi day". Vad det innebär är lite oklart eftersom alla jag har frågat har varit osäkra, men jag har uppfattat det som att Maorierna skrev på ett något slags avtal med britterna.. Anyway vi spenderade dagen nere i Upper hutt med underbara nana (mormor). Gjorde även ett besök hos superduper söta valpar. Min favorit syssla i det här landet har blivit att åka i vanen en längre sträcka i solnedgången och in på natten. Då är landet som vackrast och genom takfönstret blir stunden magisk. 
 
Och alla vänner som åker till val T och Val D, jag önskar verkligen att jag var med er bara för en vecka. Njut och strunta i gymnasiearbetet för en vecka<3
 
Gjorde chokladmousse i cookingen. Vi måste alltid garnera och presentera det på ett proffsigt sätt.
En skollunch a la Karin. Gör fortfarande sallad varje dag med det som finns i kylen. Denna morgonen var jag ganska kreativ med haloumi, avokado, morot, aprikos, tomat och rödbeta. Förstår ni dock hur mycket tid jag lägger på detta varje morgon? Saknar bamba..  (om du inte kommer från Göteborg betyder bamba skolmatsal)
Malie med inpackning
Hundarna älskar att åka bil verkligen.
Lite mindre hundar... Min värdbror ska köpa den svarta som jag håller.
Assåå åhh. 
Alltid Party i vanen. Vi har snurrat på säterna så nu är det som en limmo.
Kapiti island på vägen hem. Där bor kiwifåglar.
Detta är alltså när månen kommer upp. Den var enorm. Vita pricken till vänster är polstjärnan (tror jag) och himmlen var helt stjärnklar. Magiskt. 
 
 
Facts:
  • Kommer ni ihåg när man skulle köpa sådana här skor hemma? Jag tog med mig mina till NZ. De må ha varit mode för ett tag sedan hemma men här är det värsta arbetarskorna. Det är dessa du har på dig när du är ute och mjölkar korna osv. Detta resulterar i att alla skrattar åt mig när jag sätter på mig mina...;/
  • När vi ska gå på skolbussen för att åka hem ställer man sig på led. Sedan får tjejerna gå på först (woho)
  • Äter fiskpinnar minst en gång i veckan. ( två gånger hittils denna veckan)

Kommentera

Publiceras ej