Nu tänker ni säkert: hur kan jag leva ett gangster-medeltids liv? De två senaste dagarnas händelser kan förklara detta fenomen. Igår (fredag) var en kul dag i skolan då jag fick träffa min sångcoach (kul med en ny. Jag har haft samma hemma i sex år..) och på eftermiddagen var det några grenar kvar i friidrotten som skulle avklaras. Céline sprang stafett och jag bidrog i dragkampen. Mitt hus har börjat året bra och om två veckor är det dags för nästa tävling vilket är "swimming sports". 
 
Efter skolan följde jag med min kompanjon Hanni hem till Himatangi. Tycker verkligen om att vara där och nu var det ett tag sedan sist. Hennes lillebror har crazy mycket energi och vi började med att ta en sparkcykel/gangstercykel tur med honom. Vi åt färskfångad fisk till middag (Snapper, ni vet sån jag fiskade i Tauranga) och till efterätt erbjöd Hanni svensk estrella (alternativt OLW) dipp <3. Det bästa med Himatangi är att till stranden är det gångavstånd och att de bor ett härligt gäng med kompisar i närheten. Vi spenderade kvällen med sköna killkompisar som vi satt och pratade med om allt mellan himmel och jord. Skönt att träffa folk i andra miljöer än skolan eller fester och bara prata. Vill försöka spendera mer tid ute i Himatangi i framtiden. Skönt med friheten som kommer till om det är gångavstånd till kompisar osv.
 
Gangster delen kom alltså från cykelturen i lillebrorsans coola kepps. Medeltidsdelen kommer nu: Efter att  ha vaknat hos Hanni åkte familjen till Levin för en Medeltidsmarknad. Mycket större än jag hade väntat mig med massor utav stånd och utklädda roliga typer. Käkade god thaimat och lyssnade på en supersöt gubbe som spelade medeltidsmusik. Helt okej alla hjärtans dag om ni frågar mig... 
Lever gangster livet
Lever medeltivslivet dock något morderniserat med thaimat...
Vi hittade ett hatt-stånd...
Romantisk stund med medeltidsmusiken. Gubben till höger var super söt med sin lilla trumma.
Kunde ha ridit på en enhörning. Dock när jag upptäckte att det var en miniponny med ett horn fasttejpat i pannan blev jag besviken och avstod.
När jag kom hem till Shannon igen fick jag världens våg av hemlängtan plötsligt. Oklart varför men livet är som en berg och dalbana och väldigt oväntade och konstiga saker kan avlösa en hemlängtans schock. Kändes lite bättre dock efter att ha besökt ett mysigt café med min fina syster. Muggarna var väldigt fina och Nya Zeeländska precis som bergen som omringar min hemort. 
 
Facts:
  • Schwingen är en schweizisk nationalsport som min syster visade mig häromdagen. Två män med shorts som ser ut som blöjor brottas i sågspån. Du måste ha minst en hand om shortsen på den andra mannen och målet är att brotta ner axlarna på motståndaren bland sågspånen. Ett vanligt pris är en ko. Ser härligt bonnigt ut.  Här får ni ett smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=Sfo7o-Tm8F4
  • Fish & Chips ingår i den Nya Zeeländska kulturen lika mycket som i den engelska. Skillnaden är att det uttalas mer som "Fush & Chups" här. Så sägs det iaf..Kiwisarna själva är inte riktigt lika överens om det. 
  • Väldigt ofta poppar det in ett meddelande med bara ett "Hey" i facebook chatten. Blir förvånad varje gång. Om du vill ha kontakt, kanske det hade vart bra med en fråga eller nått för att starta samtalet liksom.  Vad svarar jag på hey liksom... Hey? 
Förlåt om svenskan suger i mina inlägg det börjar faktiskt bli riktigt svårt att veta när jag gör misstag. (förrutom att min mamma brukar påpeka det...) 

Kommentera

Publiceras ej