Idag mina vänner har jag upplevt min första Nya Zeeländska friidrottsdag (wow!). Alla skulle delta i fem grenar och jag hade: discus, spjut, tresteg, längshopp och kula. För er som känner mig vet ni att kula är min starkaste gren (min mamma säger alltid att jag borde ha det som back-up karriär..) Anyway, som jag nämnt tidigare är alla elever uppdelade i fyra hus (precis som i Harry Potter). Jag är med i det röda huset "Robertson" also known as "de två senaste årens segrare". Idag var alltså en av de dagarna där husen tävlar mot varandra och alla var därför hardcore utklädda i sina husfärger.
 
Friidrott är inte min favorit syssla här i livet och jag brukar nästan vara lite nervös där hemma inför friidrottsdagarna. Här, å andra sidan, var nivån för en som mig perfekt. Man kunde välja på varje gren om man ville tävla eller ge ett halvhjärtat försök för att få en närvaro poäng. De flesta kom och bara hoppade tre steg (inte en särskrivning utan menar tre steg )  eller släppte kulan precis utanför ringen ungefär. Ingen grupphets eller press från en supertränad innebandyklass som jag är van vid... Céline tränade friidrott hemma i Schweiz och levererade på de flesta grenarna hon hade idag, *proud sister moment*. Denna veckan är tuff med alla mina vänner i val thorens... vill verkligen vara där med er. Ikväll åt jag fiskpinnar igen...
 
På bilderna nedan ser ni de flesta (inte riktigt alla)  av tjejerna i year 13 som jag tycker om att hänga med. Många känner ni säkert igen från fester och annat.
Olivia, Hanni och Ashley i gula färger (eller guld som de försöker påstå själva). De tillhör huset Allen.
Georgia och Tyla i rött. De representerar självklart det bästa huset Robertson, precis som jag.
Jag, Hanni och Ashley.
Rebecca och Kiana i blått är i huset Field. Sen är det gula bumble biet Saira, (Jag och Céline men antar ni vet hur vi ser ut by now..) Olivia i gult, Raine i rött, Ashley liggandes och sist men inte minst Hanni. 
Ashley och jag..
Céline i 100 meters finalen. Längst fram är Brooke som också är en sköning.
 
Facts:
  • Tränar ibland crossfit efter skolan. Den är öppen för alla och tränar därför ofta med mina lärare. Känns skumt.
  • Ibland har vi "mufti-dagar" på skolan. Det innebär att ingen behöver bära uniform utan de kan ha på sig vanliga kläder. Det är väldigt intressant att se personligheterna träda fram. Du lägger märke till människorna mycket mer eftersom alla ser likadana ut annars.
  • "Shortland street" är en tv-serie som går väldigt ofta här. Den filmas i Auckland och det är antingen en "love" eller "hate" thing. Åsikterna är starka och den diskuteras ofta. Personligen tycker jag den är kass eftersom skådespeleriet känns väldigt lågt. 

1 kommentarer

Anonym

11 Feb 2015 18:23

Men du glömde att berätta om kulstötningen och hur den gick. Jag är såklart jättemyfiken! Kram mamma

Kommentera

Publiceras ej