Idag var det nämligen dags för simmning i skolan. Ytterliggare ett moment som "husen" (tänk Harry Potter) tävlar mot varandra i. 50 meter freestyle och 50 meter bröstsim var de två heat som jag deltog i. Gick väl helt okej förutom att jag blundade helt på freestylen, vilket resulterade i en väldigt skev simrutt och en krasch med min granne. Tror dock jag måste delta i finalerna nästa vecka, så lyckades ta mig till poolkanten någorlunda ändå. En skillnad jämfört med Sverige är att de alla känns väldigt pryda alternativt blyga när det kommer till att visa hud. Alla simmade därför i kläder. Det är till och med förbjudet att bara ha bikini (Detta är tydligen för att de skulle distrahera de manliga lärarna för mycket annars, vilket känns lite creepy..). 
 
Just det! Har glömt nämna att "stage challenge" har börjt lite smått nu. Ni vet dansuppsättningen som görs av elever och som man sedan tävlar mot andra skolor med? Igår va det auditions. Då fick vi lära oss två danser som sedan filmades. Alla har dock redan gått vidare utan det var mer än fråga om vilken slags roll man passade bäst i. Har förstått det som något slags cirkustema med olika djur, dockor clowner och andra olika dansroller. 
 
Nu ikväll har jag och tjejerna i huset precis kommit hem från att ha varit och sett "50 shades of grey" på bio. (Förstår ni hur fyndig min rubrik var nu?). Vi håller alla på med att plöja igenom böckerna.  Kul med tjejkväll och att ha något gemensamt. Trivs fortfarande väldigt bra i denna familjen och har en mycket sundare och härlig relation med alla. Vi pratar mycket, om allt. 
 
Här ser ni ett gäng på morgonrasten vi har varje dag. Ni ser också poolen vi simmade i.
Från en annan vinkel på lunchrasten istället. Killarna på bild är tvillingar. Har fortfarande problem med att skilja de åt. Som ni ser badar många i poolen under lunchen. Särskilt när det är omkring 27-28 grader som idag..
Två Swedes. Är inte sur lovar..
En morgon-selfie med en fransyska (haha fransyska vilket fult ord) 
Min (nya zeeländska) syster fick också häromdagen den här tårtan levererat till sig. Hennes pojkvän har flyttat för ett jobb ganska långt härifrån men de kämpar på.
Vi har visserligen inga ormar på NZ men fortfarande många spännande/äckliga djur. Typ denna lilla sötingen
Ännu en solnedgång påväg mot bion tidigare ikväll. Hoppas att ni inte har tröttnat på solnedgångsbilder än, för jag är i allla fall inte less ännu..
 
Facts:
  • Frågade min mattelärare igår om hon visste vad derivata var eftersom jag kommer läsa det i trean när jag kommer hem. Det visade sig vara det som jag läste hela förra halvåret här nere... Hoppas på fördel när jag kommer hem woho! (kopplade inte det svenska ordet med de engelska..)
  • Ännu ett kiwi slang ord som sägs ofta är "churr". Används som coolt, najs, schysst eller liknande.
  • Börjar bli trött på att vara äldst nästan hela tiden. Hade inte så ont utav det i början men nu på senaste har jag börjat störa mig lite mer. Ett eller två år yngre är ändå en ganska stor mognadsskillnad.. Dock har jag kompisar i min ålder men alla har slutat skolan.

Kommentera

Publiceras ej