Oj, oj Whitianga fortsätter att leverera. Vaknade upp till vågbruset och avnjöt frukosten i solen som vanligt (ja ni läste rätt, som vanligt, vilken lyx!) Dagens första äventyr inbefann sig på en uppblåsbar gul frukt, just det! En bananbåt. Vi valde "the hellride" och slängdes runt på jättebananen i hög fart. Efteråt blev det en tur genom centrum då jag fyndade på rea i surfbutiken och Céline köpte vykort och kylskåpsmagneter (hon har en hel vägg hemma fylld med magneter från hela världen.. Coolt!) 

Klockan tre bar det iväg mot nästa äventyr eftersom vår vän och guide från dagen innan, Luke fyllde 18 år. Vi mötte upp hela den härliga familjen på en helt fantastisk strand. Sanden var super mjuk och vi snorklade och tittade på fiskar och vackra, stora snäckskal. Efteråt åt vi gudomligt goda pizzor på restaurangen "Luke's kitchen" passande nog. Herregud ät där säger jag bara! Vilken atmosfär och vilka pizzor. Vi delade runt lite men fanns bland annat en med rökt fisk, haloumi, honung m.m och en annan med kyckling, avokado och salsa m.m. Så gott och väldigt trevligt sällskap. En man var med som hade rest runt massor i Sydamerika och han hade massor av spännande historier. vill verkligen resa dit någon gång.

Trots allt äventyr var dagen ändå inte riktigt över. Yvonne hade fixat med en vän som har ett stort och superhäftigt teleskop (menar riktigt proffsigt alltså. Från NASA) Vi fick sedan en 2,5 timmar lång guidning och skådning av både planeter och stjärnor, hur coolt!? Jag som alltid pratar om hur vacker stjärnhimmelen är här nere.. Tydligen är det bara ni i eran del av världen ( Europa osv) som kan se Polstjärnan och den delen av stjärnsystemet. Ni missar dock en helt annan del som jag har skådat lite på ikväll. Nu ska jag sova sista natten i Whitianga för imorgon bär det av till Auckland. Hörs när jag har internet, ciao och Glad påsk föresten! 
Bananaboat!

Innan vi kom till den stranden vi badade på visade Yvonne runt och vi stannade och tog kort på några utav de många fina stränderna. Området runt omkring här är magiskt! 

Vädret var lite sämre idag. Ser lite coolt ut med regnet långt bort på bilden.


Stranden med den mjuka stranden. Kjolen var det jag fyndade i surfbutiken om ni undrade. 


Tror denna kvalificerar till en av mina nya favorit stränder..

En snorklare

Nämen titta! En till! Där ser ni ett fint snäckskal också. Samlade på mig några!



Här är "Lukes Kitchen" men bilden ger inte rättvisa för stämningen där inne. 

Drööööm

18 åringen och hans lillebror. De andra tvp lär ni känna till vid det här laget

Här ser ni härliga schweiziska Yvonne också som gör allt för att vi ska trivas i Whitianga. Fixar och donar åt oss samtidigt som hon kör ambulans och knappt sover. Fin människa. 

En gunga 

En mycket trevlig 18 åring. Kul med nya vänner på nytt ställe. Hoppas vi ses igen någon dag! 

Facts
• Bananaboaten var så intensiv att jag blev av med min tånagel. (To Much information kanske men vad annars ska jag skriva på facts liksom..?) 

•Feijoa (lite osäker på stavningen) är en frukt som typ bara odlas på NZ om jag har förstått det rätt. Delas på hälften och äts som en kiwi men är ofta som smaksättning i drycker, yoghurtar m.m

• Tanten som vi bor hos (Yvonne delar hus med en tant och vi sover i tantens del) (tanten är supergullig och heter Ruth) odlar Avokados i trädgården. (Och citroner för den delen men Avokados kändes exotiskt..) 

2 kommentarer

Anonym

06 Apr 2015 07:04

Vill se en växande avokado!

Svar: Too late har lämnat för auckland nu ju :(
Karin

Anonym

06 Apr 2015 07:04

Vill se en växande avokado!

Kommentera

Publiceras ej