Kia ora allesammans! (Hej på Maori) Denna helgen har vi Labour weekend vilket betyder att vi är lediga idag måndag = långhelg. Vi gjorde därför en utflykt till en stad som heter Whanganui (försök uttala det rätt om ni kan). Jag, Janine, Céline, Belgiska Bovy och Italienska Paolo var det som utflyktade (ja jag gjorde det till ett verb) tillsammans. Väl i Whanganui åkte vi först en tur med en gammal ångbåt. Sedan var vi uppe i utsiktstornet, besökte en grym lekplats, och en strand med svart sand. Vi hann även med en lunch på en italiensk restaurang där Paolo pratade italienska med kockarna. 
 
Söndag kväll var jag bjuden på Svenska Hannis värdsysters 17års fest. Hade himla kul, jag och Hanni är en rolig fest kombination, och vi dansade tills benen blev ömma. Hanni har verkligen en mysig värdfamilj de är så snälla och trevliga! 
 
Idag måndag åkte jag, Céline och Janine till Palmy för att hitta nått att ha på oss på halloweenfesten nästa lördag. Blev inte så lyckat eftersom varken jag eller Cëline köpte nått, men vi hade en trevlig dag och åt sushi till lunch. Och kan jag bara avsluta detta inlägget med ett lyckorop för all god mat Janine precis kom in med efter att ha storhandlat. Ahhhhh kylen är proppfull med goda saker, ser så fram emot denna veckans middagar.
 
Här får ni min helg i bilder:
 
Fikar lite på båten
Whanganui från utsiktstornet
Stranden med svart sand
Härlig bildserie tycker jag. Fina vänner
Svenska festkombon
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

27 Oct 2014 07:11

Be kivisarna att uttala Mölnlycke ... ;)

Kommentera

Publiceras ej