Nu är jag äntligen tillbaka med en massa att berätta och ännu fler bilder att visa efter min 11 dagars rundtur på Sydön. Vi var ett gäng på 40:ish utbytesstudenter som åkte runt i en buss och upplevde och såg nya fantastiska saker varje dag. Jag skulle kunna skriva om varje dag men väljer istället att berätta det i bilder: 
 
Resan började i staden Christchurch. Kul att träffa folk från startlägret igen men även massa nya. Vi spelade laserdome så helt ok start. 
sen åkte vi och sov första natten vid sjön på bilden "Lake Tekapo". Väldigt vackert ställe! och måste bara säga att mannen på bilden (Paolo) är en himla fin människa. Han är alltid glad och får alla i sin omgivning att bli på bättre humör. Jag kommer sakna honom så när han åker hem till Italien redan i December..
Alla på bilden går på min skola
supertidigt nästa morgon bar vi oss av mot nästa stopp, då såg det ut såhär på vägen genom bussfönstret. Omgivningarna är fantastiska här och man lever verkligen i sagan om ringen eller liknande.
Nästa stopp var en kryssning på "Milford Sound". Vi spenderade alltså natten på en båt i den här omgivningen. 
Jag och Hanni på färjan påväg mot båten
Här sov vi och åt supergod buffé
Matsalen och några från gänget
Hoppade i en av småbåtarna och fick en guidad tur av omgivningen. Blev även sönderbiten av sandflies. 
Resten av gänget valde istället att paddla kajak. 
Längst fram på båten var hur kul som helst och här är Hanni
ja, ni ser ju hur finte det var. Det är alltså en fjord med maffiga berg vi åker på.
påvägen tilbaka från båtäventyret åkte vi igenom en REGNSKOG bara det att just idag snöade det minst en decimeter i den tropiska regnskogen... sjukt only in NZ
Nästa stopp var äventyrsstaden Queenstown där vi spenderade 2 nätten. Här kunde man välja mellan ett antal aktiviteter bl a bungy jump från den här bron. (jag gjorde inga aktiviteter här utan sparade mina pengar till senare... eller ja shoppade istället) Eftersom vi sov två nätter i Queenstown hann gruppen som gjorde samma tur som oss fast en dag efter ikapp oss, och på den befann sig grabbarna från Levin (tyskarna från badmintonen) så det blev sena kvällar och mycket kul. 
Jag och min syster i hamnen.
nästa äventyr var att åka speedboat. Här är Paolo och Camilla i full fart.
så såg båten ut. Man gjorde massa spinns och grejer så det va kul!
jag och floden vi åkte på
Här är större delen av gänget framför vad som skulle vara en "Glaciär" bara det att isen inte va där men den döljer sig någonstans i bakgrunden. Nu har vi lämnat queenstown och befinner oss i Franz Josef. På kvällen badade vi hot pools under stjärnorna.
Här är vi och tittar på "pancake rocks" 
samma här coolt coolt
Céline jag ich Justus
SEN mina vänner kom vi till Motueka och där var det dags för skydiving! (hoppa fallskärm) SJUKASTE någonson och helt otroligt fantastisk känsla vill göra det igen och igen. Dock var man inte så vacker.. Här är "BEFORE"
Ett snäpp fulare
"DURING"
"DURING"
Céline
Jag. Asså fattar ni eller jag är utanför planet på 13000ft höjd... crazy
Tyvärr var det lite mörkt så bilderna blev inte toppen
"AFTER"
Nästa dag besökte vi naturreservatet "Abel Tasman" halva gänget började med att vandra till en strand där vi åt lunch
här åt vi alltså.
Sen var det dags att paddla kajak tillbaka
Det blev väldigt blött eftersom guiderna plötsligt delade ut vattenpistoler. (Markus från Kungsbacka)
haha förlåt markus... Men här ser ni även vår Maskot som följde med oss överallt. Vi snodde öven de andra gruppernas maskotar.
Nästa dag åkte vi till staden Kaikora dä vi kollade på babysälar. Här skulle jag också simmat med delfiner men det blev inställt på grund av vädret.. 
 
Som ni ser har jag gjort en himla massa och jag har ändå inte skrivit om allting här. Resan var öven fylld av fina människor och sena kvällar. Vi bodde på fräscha ställen och åt god mat. I queenstown åt vi till exempel legendariska hamburgare som hade milslåg kö konstant. Är nöjd med resan men måste öven erkänna att jag tycker att jag betalade lite väl mycket då jag känner att jag kanske inte såg så mycket som jag hade kunnat och istället spenderde väldigt mycket tid i en buss och med andra utbytesstudenter vilket var väldigt kul det med men målet var ändå att uppleva saker. Men är nöjd då jag och Céline kan kryssa av ytterliggare saker från vår Bucket list och få fler vänner värden över att hälsa på.  Nu ska jag SOVA oj så trött jag är
 

2 kommentarer

Anonym

10 Oct 2014 18:42

Så fina bilder! Nu blir det kul att prata med dig och höra lite till!! Kramar mamma

Anonym

11 Oct 2014 17:54

Farmor hälsar, har tittat och läst!

Kommentera

Publiceras ej