Veckan har flytit på, inget super speciellt har hänt förrutom att vi testade på volleyboll i fredags. Det är ju kul med volleyboll men alla var nybörjare och yngre så får se om vi väljer att fortsätta med det. Helgen har spenderats på följande vis: 
Fredag: justus kom med hem efter skolan och vi hade movie night
Lördag: Jag och Céline var på stranden och tränade inför vår surf life saving. Igår gick vi bla igenom cpr och var ute och simmade på väldigt djupt vatten. På kvällen kom Joona (finsk) och Bovy (Belgien) och Justus som stannade en dag till över och vi hade en kul kväll tillsammans.
 
Nu till söndag: Jd har pratat om att han har velat ta med mig till en speciell kyrka i wellington som han kallar för "party church". Detta eftersom det inte liknar en vanlig kyrka alls utan det är mer som en konsert där alla dansar till poppiga låtar om Jesus ungefär. Så idag var dagen för mig, Céline och Lukas (Tyskland) att få uppleva detta. Min slutgiltiga åsikt är att det inte riktigt var för mig då jag inte är speciellt kristen och fick nästan lite sekt känsla över det hela. MEN jag kan förstå varför troende människor älskar det för människor var otroligt vänliga och en party gudtjänst är mycket roligare än vad jag har varit med om i vanlig gudtjänstväg iaf. Kul att ha testat och fått uppleva det. Resten av dagen stannade vi kvar i wellington och shoppade varma kläder  åt Jd så han är redo inför europas vinter. Väldigt kul eftersom Jd ALLTID har på sig shorts och idag mina vänner köpte han TVÅ par jeans...
 
Här får ni ett litet smakprov från idag.. Väldigt party! klippen där det är en publik som hoppar är alltså i "kyrkan". 

och här är jag och justus under movie night
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej