gud min blogg inspiration är inte på topp just nu men folk vill tydligen ha lite mer vardags inlägg så tog med mig kameran till skolan och fick lite på bild. (om ni har fler önskemål säg till så löser jag det) Just nu har jag study leave, vilket betyder att jag är ledig från skolan förrutom de dagar jag har exams eller om jag behöver gå dit för att jobba med nått arbete etc. Har fyra prov att skriva och har gjort två denna veckan + att jag var i skolan en extra dag för att filma till vårt media projekt vilket är en dokumentär film.
 
Filmen handlar ironiskt nog om en kille som inte tror att Sverige existerar eftersom han aldrig fick svar på sitt fanletter som han skickade till ABBA när han var liten. Hade två lediga dagar denna veckan varav jag spenderade en heldag men Joona (finsken) som fick mig att kolla på skräckfilm, och den andra med Céline där vi bakade svenskt knäckebröd. Jag lärde mig också att spela ukulele igårkväll efter att ha hittat en i min garderob. Och just det jag har utegångsförbud just nu vilket är lie intressant för jag har aldrig haft det förrut haha. Här får ni det jag har fångat på bild det senaste: 
 
Mitt fina knäckebröd istället för allt vitt toast bröd.. 30 pack med toastbröd för 1 dollar (6kr) fattarn ni kvaliten eller.
startade min dag med att tappa telefonen yaaaay 
sen var vi uttråkade
men sen kom Josh och då kunde vi börja filma
så Sarah sminkade sig fint för sin roll. Lite hungergames inspirerat sådär.
Jag spelade den svenska ambassadören i Nya zeeland. Pratade endast svenska och fick en kass översättning. Filmade detta på rektorns kontor lite exciting
Här är jd hängiven i rollen som Andrew. 
 
Fun facts:
kom också på den fantastiska idén om att avsluta varje inlägg med tre funfacts om livet här så enjoy de tre första:
 
  •  Har nog aldrig kollat så mycket på tv som jag gjort här, och det värsta är att det enda som visas är typ 100 olika matlagningsprogram, x-factor/the voice och vem vill bli milijonär osv... blir hjärntvättad typ 
  • Det är ganska komplicerat att sova i sängarna här för du har massor av olika lager. Min säng består av dessa: en elektriskfilt som ger värm (bästa uppfinningen någonsin), en skydds grejs, ett underlakan, sen kommer jag, ett lakan, två filtar, en virkad grejs, ett täcke och slutligen en virkad filt on top.... kuddarna är platta och långa.
  • Det finns inga gränser på vad du kan fritera eller inte här. I skolan säljs ex friterad lasagne, min kompis hade med sig friterat bröd till lunch och till efterrätt kanske du vill ha lite friterad choklad? Allt finns verkligen och jobbar mig igenom för att smaka det mesta. 
 
dagens funfacts stay tuned for more 

1 kommentarer

Anonym

16 Nov 2014 04:25

Vad har hänt som gett dig utegångsförbud? Vore kul om du skrev mer om relationen till din värdfamilj/värdmamma.

Svar: Hej tack vad bra med önskemål! Haha lite svåra saker att skriva om på bloggen dock, vet ej hur mycket jag kan skriva... Men kan försöka skriva ett inlägg och om du vill ha mer info eller frågor kan du maila mig: [email protected] 😊
Karin

Kommentera

Publiceras ej