Efter en vecka med kaos av olika anledningar var det idag dags för sista dagen i skolan och början på ett 3 månader långt sommarlov (känn på den ni) . Eller inte riktigt för nu börjar en period med exams så tanken är att du ska plugga när du är ledig och sen göra dina prov (jag har 4 stycken) Men iaf så var idag den oficiella graduation.Vilket känns lite sorgligt eftersom det betyder att alla year 13 försvinner (bla Jd och många fler). Själva cermonin idag i skolan var dötrist och bestod av en lång lång samling i aulan med tal och framförallt prisutdelning.Vi fick också reda på de nya headstudenterna och alla "kaptener" (typ som sportscapten, internationalcapten etc som ska vara ansvarig för sitt område. Ärofyllda roller som många vill ha) som vi röstade om förra veckan. Min vän Georgia blev headgirl så hon är överlycklig woop go Georgia. 
 
Efter skolan åkte alla year 13 och exchangies iväg med buss till palmy för att ha en leavers dinner. Var inget fancy ställe utan mer ett burgarhak men men. Ikväll ska de flesta på en graduation fest men jag och Céline är hemma istället. Aja här kommer lite bilder från idag och senaste tiden:
 
Här alla exchangies på min skola förutom Marie från frankrike och Abdul längst fram till vänster är inte en utbytesstudent..  
Längst bak från vänster: Emma Danmark, Saara Finland, Jag, Lukas Tyskland, Andri Schweiz.
mitten raden från höger: Joona Finland, Paolo Italien, Anna Schweiz, Céline Schweiz, Hanni Sverige
Bovy ( han heter Corentin men ingen kan säga det) Belgien och Abdul längst fram. 
Lukas, Andri och Paolo kommer lämna om en månad ungefär så det är sorgligt men samtidigt kommer det komma nya efter sommarlovet så det blir skoj. Och ja vi skullle vara formellt klädda idag.
Tråkiga aulan. Alla year 13 är framför så dom är finklädda. Till höger och vänster är det yngre elever so bär sin uniform som vanligt.
två trötta bilder från middagen det var roligare än de ser ut och alla var väldigt peppade.
 
Det var graduation här kommer lite annat random från senaste tiden:
kolla mina fina köttbullar jag gjorde! Fanns såklart inte lingon dock så blev cranberry sauce men ösch det funka.
Det är lag på att ha cykelhjälm här och såhär fin/glad är jag i min. 
Alla beställde "leavers jerseys" här är min. Ni ser framsidan lite på bilden med hjälmen.
 
Gud det här kändes som ett tråkigt inlägg men som sagt, det har varit en kaos vecka så känner mig ganska oispirerad atm. Håll ut, snart kommer härliga sommar bilder ( hoppas jag) 
 

1 kommentarer

Hillevi

11 Nov 2014 14:35

Det är bra att använda cykelhjälm tycker jag, borde vara lag här hemma också!
Men din ser verkligen ut som en barnhjälm... Finns det inte lika fräcka där som vi har i Sverige?

Kommentera

Publiceras ej