äntligen har vi fått riktigt sommarväder i några dagar. Tänkte bara visa lite vad vi gjort i form av bilder: 
 
och just det! Detta har inte alls med bilderna nedan att göra men har glömt nämna att jag bokat ett surfläger i Januari. Att lära mig surfa var en av anledningarna till varför jag valde att åka till Nya Zeeland och jag är verkligen så taggad inför en vecka på bästa surfstränderna i NZ med surflektioner varje dag. Sedan är det bara att låna en bräda från surf life savingen när jag kan grunderna. So excited!! 
 
grill säsongen är igång och vi har haft två härliga BBQ´s denna veckan då ena dagen var Aimee´s pojkväns födelsedag och den andra kom Aimees två äldre bröder plus respektive på besök. Caryls biffar är helt fenomenala. På bilden är kyckling och i skålen ligger "stuffing" alltså gojset som är instoppat i kycklingen (mestadels brödsmulor och kryddor) .  Sedan lite ungsrostad kumara ( sötpotatis) och pumpa. 
Både jag och Céline har lärt oss massa hårsakimojser av Aimee och här ser ni en fläta med fem, väldigt komplicerat. 
Sedan kom Mali en dag (inte med på bilden dock)  med sleepover då vi solade och spelade kort och bbq:ade. 
Även sköldpaddan solade sig. 
Promenerade lite i Shannon efter att ha varit på deras julmarknad. Tröttnar aldrig på de vackra landskapen här.
Sedan gick vi på Aimee´s pricegiving, alltså hennes avslutning för frisörskolan. Som omväxling fick jag och Céline fixa i ordning henne så Céline fixade hår och jag sminkade. 
Denna varma dagen visade klocktornet i Levin Centrum på 31 grader och vi var hemma hos killara då de har en pool mohaha. 
Senare köpte vi nummer 8 (nudlar med både biff och kyckling i någon sås)  från "the noodle canteen" eftersom den enligt Paolo skulle vara fantastisk (vi hade tyvärr för höga förväntningar) . Vi tog med det som picknink och åt i parken. Väldigt härlig sommarkväll. Denna dagen handlade vi också klart alla våra julklappar och hade simträning som vanligt. 
solnedgången gjorde sig inte riktigt på bild men tänk er utomlandsdoften, palmerna, solnedgången och sådär ljummet i luften så var tvungen att föreviga stunden. 
 
Fun facts: 
  • Lärare i skolan kallar du aldrig för förnamnet utan istället för Miss eller mister och deras efternamn. (om du inte kommer på efternamnet kan du bara säga miss/mister) Oklart varför jag kom och tänka på det nu när jag har sommarlov dock..
  • Man blir oftad kallad för massa söta ord istället för sitt namn. Tex en av mina lärare kallar oss "my lovelies" men blir också ofta kallad "hun","dear" "bub" och andra kärleksfulla ord av andra vuxna som tex värdföräldrar etc. Tycker det är ganska trevligt faktiskt. 
  • Maori tatueringar tycker jag är coola. googla på det så får ni en bild. Vissa har i hela ansiktet.. inte lika coolt. 

1 kommentarer

Magnus Louise Ebba David

20 Dec 2014 09:59

Hej Karin,

Vi är på väg till Göteborg för att fira jul med mamma och pappa på sörensensgata. Vi sitter på tåget och läser din blogg och tittar på de fina bilderna. Både Ebba och David är så intresserade och vill gärna åka iväg utomlands och studera som du och Filip gjort. Vi kommer vara två dagar i Göteborg därefter blir Stockholm där Louise familj kommer till oss och firar jul. Den 27:e åker vi till Frankrike för skidåkning, lite dåligt med snö just nu men förhoppningsvis kommer mer snö snart.
Som det brukar vara före jul har det varit fullt upp de senaste två veckorna, allt ska ju göras klart, både på jobbet/i skolan och hemma! Därför ska det bli fantastiskt skönt med jullov.
Ebba spelar fortfarande tennis och umgås mycket med kompisar, skolan tar också mer tid. David har spelat fotboll fram till nu (utomhus!) och har provat att spela badminton under december. Det var en sport som passade honom som så många andra. Annars börjar datorspel dra igen nu när det är svårare att hitta på kul saker utomhus. Grymma kusin Karin, ha en riktigt god jul och ett gott nytt år! Vi längtar efter dig och att läsa mer om vad du gör i nya Zeeland!

Kramar från Magnus, Louise, Ebba och David i Sverige


Svar: Hej på er! vad kul att höra ifrån er och att ni läser min blogg. Det låter härligt med riktigt julfirande och mycket familj. Kul med skidåkning också och hoppas på snö. Kul också att få höra om mina underbara kusiner och att de har mycket för sig. Hoppas ni myser till det riktigt tillsammans nu och laddar upp er igen.
Många kramar från andra sidan jorden! Jag tänker på er!
Karin

Kommentera

Publiceras ej