Okej gänget såhär är det: Den senaste månaden har det varit lite kaos i mitt utbytesstudent liv. Allt startade med ett litet problem som sedan blev mycket större och blandade in fler människor än nödvändigt. I grunden handlar allting om kommunikation och hur viktigt det är. Vi hade inte riktigt den relationen där man pratar om allt med vår värdmamma utan vi pratade bara om ytliga saker. Resultatet av hela kaoset har i alla fall blivit att jag och Céline har flyttat till Shannon med den underbara familjen som bor där. Efter den lilla tiden vi spenderade med dem förra veckan klickade vi väldigt bra och vi pratade om allt mellan himmel och jord. För första gången var det någon som var interesserade av min och Célines verision och inte alla falska och överdrivna rykten som kom från annat håll. Och eftersom vi kände oss svikna och att problemet blivit för stort valde vi att flytta hit permanent. 
 
Familjen består av Caryl, Robert och Aimee. Aimee är 17 år och studerar till frisör. Hennes pojkvän Cam (Cameron är osäker på stavningen) bor här i princip också. Här finns också massa djur som jag nämde i senaste inlägget. Känner redan väldigt myckt kärlek och tacksamhet till denna familjen och ser positivt på resten av mitt utbyte. Shannon är lite längre in i landet och ungefär 15 min från Levin och det blir nästa utmaning att hitta lösningar för att hälsa på våra vänner kvar i Levin men har hört rykten om en buss. Kan ni tänka er kollektiv traffik!? låter lite för bra för att vara sant men ska genast undersöka. 
 
Här bor vi nu: 
Shannon är mycket mindre än Levin och består egentligen bara av några gator. Vi bor precis bredvid en rugbyplan och omgivningen är som det är mestadels på NZ dvs grönt med maffiga berg i bakgrunden. 
Pappa ville se om vi hade grannar vilket det är fullt av här på gatan. 
Här står jag och ler på rugbyplanen. Vi spelade in en videohälsning till min vän hemma i Sverige som fyller år idag..
 
i utehuset till höger ligger Célines rum. Dock har hon planer på att måla det rosa och fixa och dona så det är inte redo för bloggen ännu...
Robert och Caryl tycker om sin trädgård och odlar massa saker som ni ser. I hörnet ser ni också hönsgården där vi plockar färska ägg.
Burarna är fyllda med massa färgglada fåglar som jag är ganska säker på att de föder upp och säljer.
Här ser ni mitt nya rum. Har pimpat det lite som ni ser då jag fått till en riktig mysig säng hörna med hjälp av lite fluff och en ljusslinga.  Uppe på den vita gardinen hänger alla vykort som ni skickat. Det uppskattas så mycket när ni skänker en liten tanke så fråga gärna efter min nya address hehe.
kolla så mysigt jag har det. Tavlan på väggen hade en kiwivän målat till mig på min 18årsdag. 
Min personliga hörna med bucketlistan på vägen och såklart min bibel dvs Håkan boken. Har också min rosa bok där alla vänner skrev på min avskedsfest. Ni ska veta hur glad den gör mig med alla fina saker ni har skrivit. Saknar er väldigt! 
 
Fun facts: 
  • Ingen familj på hela NZ verkar ha sin soptunna under diskhon i köket. Istället envisas de med att ha en mini variant, stor som en glasslåda på bänken... 
  • Ett uttryck som används mycket här är: aye? eller eh? Detta används för att göra ett påstående till en fråga eller för att se om man håller med om något. Till exempel: These meatballs taste good aye? eller you put the carrot in the fridge aye? 
  • Sköldpaddan äter bara två gånger i veckan. Verkar vara väldigt tråkigt liv som sköldpadda i ett akvarium om jag ska vara ärlig.

1 kommentarer

Anonym

22 Dec 2014 10:21

Riktigt trevligt aye!?
P

Kommentera

Publiceras ej