Förra året tillbringade jag denna dagen mitt ute i Abu Dhabis öknen. I år vaknade jag istället upp i ett tält på andra sidan gjorden i Nya Zeeland. Livet är knasigt alltså...
 
Jag och Céline och killarna har alltså i natt sovit i ett tält i boysens trädgård. Jättemysigt då vi satt uppe och lyssnade på julmusik och pratade långt in på småtimmarna och alldeles innan vi gav upp för att sova gick vi ut och tog en sista titt på den helt magnifika stjärnhimmelen. Den är annorlunda här då den är super klar och massa fler stjärnor syns, helt fantastiskt. Vi startade sedan julaftonsmorgon med ett morgondopp i poolen eftersom de senaste dagarna här har varit över 30 grader varmt.
 
På eftermiddagen var det sedan en julträff med lite tilltugg och julklappsspel hos Janine med utbytisar och deras värdfamiljer. Lite skumt att vara gäst på ett ställe som du precis bott 5 månader på men samtidigt trevligt att fira lite Europeisk jul. Bästa med dagen var sedan kvällen då ungdomarna i huset (Jag, Céline, Aimee, hennes pojkvän Cam, Aimees storebror Andrew och hans flickvän Thalia)  satt ute bland ljus och musik och spelade ett kortspel som vi spelar mycket här: skipbo. Härlig stund bara. Kvällen fick sedan ett känslomässigt avslut då jag skypade med hela min familj och alla tre började gråta när de öppnade min present som jag skickat till dem. Pappa som jag sett gråta typ en gång i mitt liv var tvungen att lämna rummet för att samla sig.. Aj aj gör ont i hjärtat.
 
MEN samtidigt är jag lycklig att jag har min fina nya värdfamilj som bara är helt underbara. Mår väldigt bra just nu och inser verkligen hur mycket en fin familjekänsla gör. Imorgon är det the real deal med mer släkt, massor av mat och presenter, väldigt excited! Jag tänkte klippa ihop en film om min kiwichristmas och filmar små snuttar hela tiden så stay tuned ifall ni vill ha ett smakprov! Hoppas ni får en riktigt God Jul allesammans <3
Hunden är väldigt gammal och tältet är stort.
pool
får som sagt inte nog av vackra landskap och fantastiska solnedgångar.
Lärde mig också att spela cricket och vi spelade med hela killarnas familj. De bor med en undebar familj som består av mamma Leah, Pappa peter och 4 barn. (två tvillingar, en syter som är 17 och en bror som är 20ish) 
Här njuter vi av stjärnorna sent sent i natten. Synd att de inte fastnar på bild för det är helt magiskt..
Fina Céline på väg tilll Janine. presenten är från oss till vår nya area rep som har vart ett stort stöd det senaste. Väldigt fin männsika som förtjänade ett fotspa tyckte vi så hon kan unna sig själv lite istället för alla andra.
 
Fun facts:
  • Julen känns inte alls lika traditionsbunden som den är i Sverige med julbord, Kalle Anka osv. Istället gör alla ganska olika huruvida du firar med familj eller vänner, Grillar eller fylld kalkon, hemma eller på stranden. 
  • Jag vann en chokladsås i julklappsspelet.
  • En av de tre annars väldigt lydiga hundarna jag bor med slickar konstant. Om en fot sticker ut från soffan är den definitivt i farozonen.
 Nu ska jag drömma om julbord och streama Kalle anka när jag vaknar... 

Kommentera

Publiceras ej