Idag är första december vilket här betyder första riktiga sommardagen (det har spöregnat så inte upplevt det riktigt än dock). Jag och skåningen har idag gjort ett tappert försök till lussebullar. Med tappert menar jag misslyckats ganska rejält fast ändå fått ihop nått halvgult som resultat. Tips till er som läser detta och är future exchangies: packa ner ett deciliter mått! Så svårt att konvertera och hålla på.
 
Vi hittade ingen "Quark" igår så vi experimenterade med "thickened cream" (ingen aning vad det var men hade iaf samma konsistens) och jästen är torr och i små kulor här och ja... vi kunde inte riktigt hantera det. MEN smaken är ok och de ser rätt ok ut så är nöjd med vår insats. Annars har vi lyssnat på julmusik och kollat på julfilm (love actually min favvo) vilket är super konstigt egentligen eftersom det är sommar. 
 
Poosar i mitt fina Kiwi-förkläde som jag fick i födelsedagspresent av Janine.
mmmm blir ni inte sugna?
Här ser det ändå rätt ok ut!!
Öppnade första luckan på min chokladkalender woho!
 
Fun facts: 
  • Alla har en fin stor tv hemma. Huset kan vara halvfärdigt utan tapeter men alltid en flashig tv.
  • Det finns en speciell chokladmjölk som precis har släppts här och för att få tag i den måste du köa utanför mataffären innan öppning på morgonen. Har därför ej testat den än 
  • Jag är inte konstig här som tycker om chips smaken "salt & vinegar". Det är väldigt normalt och accepterat att tycka om den här så haha på alla som sagt att jag är äcklig med mina chips.
 

1 kommentarer

Anonym

01 Dec 2014 22:08

Fina lussebullar! Mammas tös, var de goda?

Svar: Sådär smakade inte så mycket saffran för man skulle tydligen lägga den i blöt innan man la det i smeten
Karin

Kommentera

Publiceras ej